نماد آخرین خبر

مشاغل کاذب مرزی عامل افزایش نرخ بیکاری در سیستان و بلوچستان است

منبع
ايرنا
بروزرسانی
مشاغل کاذب مرزی عامل افزایش نرخ بیکاری در سیستان و بلوچستان است

ایرنا/ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در کشور در دولت سیزدهم گفت: افزایش نرخ جمعیت و وجود مشاغل کاذب پردرآمد به واسطه مرز از عوامل افزایش نرخ بیکاری در این استان است.

خلیل احمد سلامی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در حاشیه نشست خبری با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان ضمن گرامیداشت یاد شهید جمهور و همراهان ایشان اظهار کرد: ماموریت اصلی این اداره صیانت از نیروی کار است و برای نخستین بار در دولت سیزدهم حق تاهل به حقوق و مزایای کارگران افزوده شده است.
وی افزود: در ابتدای سال گذشته زمان پرداخت معوقات کارگری سیستان و بلوچستان بالای ۶ ماه بود که با پیگیری‌های انجام شده و با توجه به وضعیت اقتصادی این مدت در پایان سال به ۲.۵ ماه کاهش یافت.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان با اشاره به کاهش حوادث ناشی از کار در این استان خاطر نشان کرد: سیستان و بلوچستان در حوزه ایمنی جزو استان‌های برتر کشور و صاحب امتیاز است.
وی با بیان تحقق بالاتر از میزان تعهد اشتغال ابلاغی دولت سیزدهم به سیستان و بلوچستان توسط این اداره، ادامه داد: با توجه به صحت سنجی تلفنی، پیامکی و میدانی که در سال گذشته توسط سامانه رصد اشتغال انجام گرفت بیش از ۸۵ درصد موارد ثبت شده اشتغال استان توسط این سامانه تایید شد.
سلامی تصریح کرد: در دولت سیزدهم اتفاقات خوبی در بخش تعاون رخ داد و برای نخستین بار خط اعتباری برای حوزه تعاون تعریف شد که در مرحله اول ۲۰ هزار میلیارد ریال و در مرحله دوم ۳۰ هزار میلیارد ریال و به تازگی ۸۰ هزار میلیارد ریال برای حمایت از حوزه تعاون تعریف شد.
پرداخت اعتبار ۲ میلیارد ریالی برای ساخت مسکن کارگران
وی ادامه داد: از خط اعتباری ۸۰ هزار میلیارد ریالی، ۲۰ هزار میلیارد ریال به حوزه مسکن کارگری اختصاص داده شد و ما این آمادگی را داریم که اعتبار ۲ میلیارد ریالی را علاوه بر تسهیلاتی که از طریق راه و شهرسازی پرداخت می‌شود برای کسانی که ذیل قانون کار هستند پرداخت کنیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه اهتمام رئیس جمهور فقید برای حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه بود، گفت: برای نخستین بار اعتبار یارانه نقدی در دولت سیزدهم از ۴۵۰ هزار ریال به پنج میلیون ریال برای دهک یک تا سه تعریف شد.
وی اظهار کرد: طرح کالابرگ الکترونیکی در دولت سیزدهم با بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال اعتبار رقم خورد که دولت برای حمایت از اقشار آسیب پذیر و دهک یک تا هفت با عنوان طرح کالابرگ الکترونیکی و حمایت غذایی اقشار آسیب پذیر سیستان و بلوچستان پرداخت کرد.
سلامی با اشاره به انتخابات دور دوم ریاست جمهوری از جامعه کار و تولید سیستان و بلوچستان درخواست کرد مثل همیشه که پای نظام و آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی ایران بودند با حضور حداکثری و انتخاب فرد اصلح برگ زرینی به افتخارات این استان بیفزایند.

آخرین خبر سیستان و بلوچستان در اینستاگرام :
https://instagram.com/zahedan_today