نماد آخرین خبر

وزارت کشور با ایجاد ۲ منطقه و چهار ناحیه شهری در گنبدکاووس موافقت کرد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
وزارت کشور با ایجاد ۲ منطقه و چهار ناحیه شهری در گنبدکاووس موافقت کرد

ایرنا/ سرپرست شهرداری گنبدکاووس از موافقت وزارت کشور با ایجاد ۲ منطقه، چهار ناحیه شهری و ۴۸ محله در این شهر خبر داد و بیان کرد: این شهرداری تا سه ماه آینده مقدمات این مصوبه وزارت کشور را اجرایی خواهد کرد.

امیرعلی لطیفی، سرپرست شهرداری گنبدکاووس اظهار کرد: شهرداری گنبدکاووس برای بهبود مدیریت شهری و خدمات رسانی مطلوب و گسترده‌تر به شهروندان و انجام مطالعات طرح توسط مشاور، پیشنهاد ایجاد مناطق و نواحی جدید را به دفتر فنی و دفتر امور شهری استانداری گلستان ارائه داد که تصویب شد.
وی اضافه کرد: پس از تصویب این طرح توسط دفتر امور شهری استانداری گلستان مصوبه ایجاد ۲ منطقه، چهار ناحیه شهری و ۴۸ محله به وزارت کشور ارسال شد و در همین خصوص جلسه‌ای در ۱۹ اردیبهشت در محل سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور برگزار شد.
لطیفی ادامه داد: با پیگیری‌های استاندار گلستان و معاون هماهنگی امور عمرانی وی، وزارت کشور به استناد ماده ۵۲ قانون شهرداری‌ها و دستورالعمل محله‌بندی و منطقه‌بندی شهرها، با ایجاد ۲ منطقه، چهار ناحیه و ۴۸ محله در شهر گنبد کاووس موافقت کرد.
جلسه شهردار و رئیس شورای شهر گنبد با مقامات سازمان شهرداری‌ها
سرپرست شهرداری گنبدکاووس همچنین گفت: این شهرداری موظف است ظرف سه ماه و مطابق اطلس تقسیمات شهری ارسالی توسط وزارت کشور، ساختار سازمانی شهرداری را بر اساس ضوابط تشکیلاتی شهرداری‌ها تهیه و برای تصویب به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری های کشور ارسال کند.
وی افزود: شهرداری گنبدکاووس تلاش دارد در کوتاهترین زمان نسبت به اجرایی کردن مصوبه وزارت کشور در مهلت قانونی اقدامات لازم را انجام دهد.
لطیفی اضافه کرد: هم اکنون درجه شهرداری گنبدکاووس مطابق تصویب ۱۵ ماه قبل وزارت کشور، ۱۰ است و جمعیت آن نیز افزون بر ۱۸۵ هزار نفر می‌باشد.
گنبدکاووس با حدود ۳۰ کیلومتر مربع وسعت دومین شهر بزرگ استان گلستان است.

آخرین خبر گلستان در اینستاگرام :
Instagram.com/golestan_today