نماد آخرین خبر

۲۹ میلیارد تومان، زکات پرداختی نیکوکاران کرمانشاهی از ابتدای امسال

منبع
فارس
بروزرسانی
۲۹ میلیارد تومان، زکات پرداختی نیکوکاران کرمانشاهی از ابتدای امسال

فارس/ مدیرکل کمیته امداد کرمانشاه گفت: نیکوکاران کرمانشاهی از ابتدای سال تاکنون ۲۹ میلیارد تومان زکات پرداخت کرده‌اند.

رضا طاهری، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا امروز بالغ بر ۲۹ میلیارد تومان زکات توسط مردم موحد و متدین استان کرمانشاه پرداخت شده که تقریباً قریب به ۱۰ میلیارد آن زکات غلات بوده که توسط کشاورزان عزیز استان پرداخت شده است.

وی افزود: از ابتدای سال تا امروز بالغ بر ۸۵ درصد از زکات جمع‌آوری شده بابت امور محرومین هزینه شده و مابقی هم حدود ۱۵ درصد جهت پروژه‌های عام‌المنفعه مثل احداث مسجد، تکمیل مساجد، غسالخانه یا راه و امثالهم هزینه شده است.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمین(ره) استان کرمانشاه تصریح کرد: زکات اهدایی هر روستا برای رفع محرومیت در همان روستا یا بخش هزینه می‌شود، زکاتی که جمع‌آوری می‌شود غالباً با مشارکت و مشورت خود اعضای شورای زکات روستاها بین افراد نیازمند همان روستا یا بعضاً همان شهرستان بابت امور مانند کمک به تحصیل فرزندان، کمک به امور معیشتی، کمک به هزینه‌های درمانی و ساخت مسکن پرداخت می‌شود.

وی در پایان از کشاورزان استان دعوت کردند تا زکات اهدایی خود را به‌شماره حساب ۰۱۰۹۳۹۰۹۳۹۰۰۹ واریز کنند و یا به دفاتر کمیته امداد امام(ره)، مراکز نیکوکاری و یا شورای زکات روستاهایشان تحویل دهند.

شورای زکات در روستاهای استان مسوولیت ترویج جمع‌آوری و هزینه‌کرد زکات اهدایی روستاییان را بر عهده داشته و در استان کرمانشاه ۱۷۰۰ روستا اقلامی مانند گندم، جو، خرما و کشمش تولید می‌کنند و یا گاو و گوسفند پرورش می‌دهند که مشمول سنت حسنه زکات است. 

آخرین خبر کرمانشاه در اینستاگرام :
https://www.instagram.com/kermanshah.today