نماد آخرین خبر

کشف و زنده‌گیری هوبره برای اولین‌بار در شهر ری

منبع
تسنيم
بروزرسانی
کشف و زنده‌گیری هوبره برای اولین‌بار در شهر ری

تسنیم/ رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان ری از کشف و زنده‌گیری یک قطعه هوبره برای اولین‌بار در شهر ری خبر داد و گفت: هوبره گونه‌ای آسیب‌پذیر و در معرض خطر انقراض و در فهرست سرخ اتحادیه جهانی حفاظت است که پس از زنده‌گیری به پارک پردیسان منتقل شد.

محمد رستگاری، رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان ری با اشاره به زنده‌گیری یک قطعه هوبره کمیاب اظهار داشت: در روزهای گذشته یک قطعه پرنده کمیاب هوبره، توسط یکی از دوستداران محیط زیست تحویل یگان حفاظت محیط زیست شهرستان شد.

 وی با بیان اینکه هوبره در معرض خطر انقراض و در فهرست سرخ اتحادیه جهانی حفاظت (IUCN) به عنوان گونه آسیب‌پذیر معرفی شده است، افزود: این پرنده زیبا که از پرندگان نادر و ارزشمند حیات وحش و مورد حفاظت جهانی است، جهت بررسی سلامت و امکان بازگرداندن به طبیعت به مرکز نگهداری حیات وحش پارک پردیسان منتقل شد.

 رئیس اداره محیط زیست شهرستان ری در ادامه گفت: با توجه به نفوذ شهرها در دل طبیعت، حیات وحش، گستره طبیعی قبلی خود را ندارد و در نتیجه در بسیاری مواقع محل زندگی حیات وحش نزدیک محل زندگی انسان‌هاست و این امکان وجود دارد که حیات وحش در زمان‌های زادآوری یا برای جست و جوی غذا از زادگاه خود خارج شده و در محیط‌های زندگی انسان‌ها سردرگم و یا گرفتار شوند.

 رستگاری ضمن قدردانی از شهروندان حامی حیات وحش، در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه در اغلب مواقع مردم به عنوان همیاران محیط زیست نقش مهمی در اطلاع رسانی برای زنده‌گیری و بازگردانی حیات وحش به زندگی و محیط زیست خود دارند.

آخرین خبر تهران در اینستاگرام :
https://instagram.com/online.tehran