نماد آخرین خبر

۲۹ دستگاه تانکر آبرسانی سیار به سیستان‌وبلوچستان اختصاص یافت

منبع
ايرنا
بروزرسانی
۲۹ دستگاه تانکر آبرسانی سیار به سیستان‌وبلوچستان اختصاص یافت

ایرنا/ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: ۲۹ دستگاه تانکر آبرسانی سیار از محل مصوبات سفر رییس‌جمهور شهید به استان، به این شرکت اختصاص یافت.

علیرضا قاسمی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان بیان کرد: برای آبرسانی به روستاهایی که به شبکه آبرسانی دسترسی ندارند یا از تنش آبی شدید رنج می‌برند شرکت آب و فاضلاب هرساله مبالغ قابل توجهی را صرف انجام آبرسانی سیار به صورت سقایی می‌کند.
وی با بیان اینکه، سال‌ گذشته بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال صرف آب‌رسانی سیار به بیش از ۹۰۰ روستا در سیستان و بلوچستان و شهرهای سیرکان و بریس شده‌ است، افزود: آبرسانی با ناوگان فرسوده در این استان پهناور مشکلاتی را در مسیر خدمات‌رسانی به مردم ایجاد می‌کرد که بر این اساس با پیگیری انجام شده و حمایت دولت سیزدهم، ۲۹ دستگاه به استان اختصاص یافت که تعدادی پس از نصب مخزن به شهرستان‌ها اعزام و بقیه نیز در دست اقدام است.
در سه سال گذشته ۴۳۰ روستا در سیستان و بلوچستان آبرسانی و ۵۳۶ روستا نیز از تنش آبی خارج شده است
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان ادامه داد: در حوادث غیرمترقبه از جمله سیل اسفند سال گذشته و فروردین ماه امسال، ناوگان سیار شرکت توانست با کمک سایر استانها در ارایه خدمت به جوامع روستایی کمک قابل توجهی کند.
وی گفت: در کنار محدودیت منابع آبی در گوشه و کنار این استان، وسعت بالا، پراکندگی جمعیت روستایی و بالابودن هزینه‌ها سه عامل بزرگی هستند که سبب می‌شود ارائه‌ خدمات آبرسانی پایدار به مردم به سختی انجام شود.
قاسمی افزود: هر ساله موازی با اجرای طرح‌های آبرسانی به روستاهای فاقد تأسیسات، اقداماتی شامل اصلاح و توسعه خطوط و شبکه، حفر، تجهیز و لایروبی چاه و ارتقای سیستم پمپاژ برای رفع تنش آبی از روستاها نیز انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه، پروژه‌هایی برای ایجاد شبکه‌های آبرسانی روستایی در دستور کار است، افزود: در سه سال گذشته ۴۳۰ روستا در سیستان و بلوچستان آبرسانی و ۵۳۶ روستا نیز از تنش آبی خارج شده است.
 
  
  
 

آخرین خبر سیستان و بلوچستان در اینستاگرام :
https://instagram.com/zahedan_today