نماد آخرین خبر

هرچه هوا گرم‌تر شد، خوزستانی‌‎ها همدل‌تر آمدند

منبع
ايسنا
بروزرسانی
هرچه هوا گرم‌تر شد، خوزستانی‌‎ها همدل‌تر آمدند

ایسنا/ این‌جا خوزستان است با هوایی به شدت سوزان اما مردم آن پرشور و با حلاوت بیشتری در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده‌اند.

هوای امروز اهواز حدود ۵۰ درجه است و حتی در شهرهای دیگر استان خوزستان نیز هوا در همین حدودها است اما مردم پرشورتر از هشتم تیرماه پا به صحنه انتخابات ریاست جمهوری گذاشته اند. از مادری مُسن در یکی از شعبه های اخذ رای در اهواز می پرسم هوا گرم است، سخت نبود که آمدی؟ او لبخندی می زند و می گوید «سخت؟ ما از هر چیزی سخت‌تریم. اکنون حرف از ایران است و سرنوشت تک تک ما. هر کسی هم هنوز نیامده، بیاید حتی الان که اوج گرمای هوا است».

حماد حدود ۶۰ سال سن دارد. به او هم می گویم گرم است دودل نشدی برای آمدن به پای صندوق رای؟ می گوید «دخترم گرمای چی. مگر سرنوشت کشورمان گرما و سرما می‌شناسد. باید می آمدیم و می بینی هم که همه آمده اند. حتی از مرحله اول نیز پرشورتر»

هرچه هوا گرم‌تر شد، خوزستانی‌‎ها همدل‌تر برای ایران آمدند

بهنام ۳۸ ساله است و کارمند. از او هم پرسیدم هوای امروز اهواز خیلی گرم است و طاقت‌فرسا. پیش خود نگفتید نروم؟ او متعجب می گوید «هوای گرم؟ مگر اصلا هوا گرم است؟ ما خوزستانی ها اتفاقا با گرما دوستی و صمیمیت بیشتری داریم. نه اتفاقا باید در هر شرایط سخت پا به میدان بگذاریم و شاید گرما هم یکی از همان شرایط‌ها باشد. من به همراه برادرم آمده ام تا انتخاب با بینشی داشته باشیم. برای دل خوشی دل رهبرم آمده ام. کار در مرحله اول نیمه تمام ماند و حالا همه همه آمده اند تا کار نیمه تمام را به پایان خوش برسانند و رییس جمهوری اصلح انتخاب شود که دغدغه من جوان را هم داشته باشد.

نسرین یک معلم است. به او هم گفتم هوا گرم است چرا عصر را برای رای دادن انتخاب نکردی تا در شرایط آب و هوایی بهتری از خانه بیرون بیایی؟ او این گونه حضورش را در این هوای ۵۰ درجه توصیف کرد «باید هر طور که شده می آمدم. گرما هم فرقی به حال من ندارد. اتفاقا خیلی ها منتظر هستند که بگویند مردم فلان شهر حضور کمرنگی در انتخابات داشتند و از آن جایی که حضور در ساعت های ابتدایی روز اهمیت زیادی دارد، به خودم گفتم فرصت را از دست نده و نگذار گرما مانع حضورت شود و به همین خاطر همراه با خانواده آمدیم.»

هرچه هوا گرم‌تر شد، خوزستانی‌‎ها همدل‌تر برای ایران آمدند

همه آن‌ها درست می‌گویند انگار هرچه شرایط سخت‌تر شود، مردم همدل‌تر می‌شوند. مثل ماهای اخیر که دشمنان هرکاری از تبلیغ سوء تا کارشکنی و ناامیدی مردم انجام دادند تا این مردم همیشه در صحنه دلسرد شده و نیایند اما ناکام ماندند؛ حضور پرشور مردم خوزستان در این هوای گرم پای صندوق های رای نیز گواه همین موضوع است. مردمی خوزستانی که همیشه ثابت کرده‌اند فارغ از هر شرایطی پای این نظام و ایران اسلامی هستند.

آخرین خبر خوزستان در اینستاگرام :
https://instagram.com/khouzestan.today