نماد آخرین خبر

برخورد قاطع با شایعه‌پراکنان انتخاباتی در گلستان

منبع
ايرنا
بروزرسانی
برخورد قاطع با شایعه‌پراکنان انتخاباتی در گلستان

ایرنا/ رئیس کل دادگستری گلستان با تاکید بر اینکه رعایت نظم، اخلاق و قانون انتخابات توصیه جدی ما به همگان است، گفت: اعلام زودهنگام نتیجه از منایع غیررسمی جرم و مصداق نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی است.

حیدر آسیابی، رئیس کل دادگستری گلستان روز جمعه در ستاد خبری انتخابات گلستان، ادعای تقلب در انتخابات را مصداق بارز جرم و تشویش اذهان عمومی دانست و اظهار کرد: با توجه به سازوکارهای پیش‌بینی شده در قانون امکان بروز چنین مسائلی به هیچ عنوان وجود ندارد، قانون ما وقوع هر گونه تقلب در انتخابات به ویژه در شمارش آرا و اخذ رای را غیرممکن کرده لذا با هر گونه گمانه‌زنی در خصوص نتیجه انتخابات برخورد خواهد شد.
وی با بیان اینکه یکی از حوزهایی که طبق قانون وظیفه برگزاری انتخابات را به ویژه در تامین سلامت و امنیت بر عهده دارد قوه قضاییه است، افزود: در راستای جلوگیری از هر گونه تخلفات، ستاد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات و جرایم انتخاباتی در استان گلستان فعالیت خود را آغاز کرد که با رویکرد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات و جرایم مسوولیت خود را انجام می‌دهد.
رییس کل دادگستری گلستان با بیان اینکه شعب ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی در تمامی حوزه‌های قضایی دایر است، تصریح کرد: در کنار فعالیت ستاد پیشگیری از تخلفات و شعب ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی، دادستان‌ها نیز حضور میدانی دارند و به محض گزارش تخلفات، اقدامات لازم انجام می‌شود.
آسیابی ابراز امیدواری کرد حضور مردم به ویژه گلستانی‌ها در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری پرشورتر باشد و گفت: با توجه به بن‌بست‌شکنی‌ها و اقدامات شاخصی که دستگاه قضا در استان گلستان انجام داده انتظار می‌رود مردم حضور پرشورتری در انتخابات داشته باشند.
وی تاکید کرد: فعالیت ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی و رویکرد پیشگیرانه این ستاد و همچنین هشدار به موقع و تذکرات لازم از بروز تخلفات انتخاباتی در استان گلستان جلوگیری کرد و در حال حاضر تخلف انتخاباتی در استان مشاهده نشد.
رییس کل دادگستری گلستان افزود: در مجموع یک پرونده تخلفاتی در دور اول انتخابات ریاست جمهوری در گلستان تشکیل شد که در جریان رسیدگی است و در دور دوم نیز تاکنون تخلفی گزارش نشده است.

آخرین خبر گلستان در اینستاگرام :
Instagram.com/golestan_today