نماد آخرین خبر

هواشناسی اصفهان برای وزش باد شدید در شمال استان هشدار زرد صادر کرد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
هواشناسی اصفهان برای وزش باد شدید در شمال استان هشدار زرد صادر کرد

ایرنا/ هواشناسی اصفهان برای وزش باد شدید و افزایش غلظت گرد و غبار در نیمه شمالی استان هشدار زرد صادر کرد.

بر اساس هشدار مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است
در هشدار شماره ۳۲ هواشناسی اصفهان پیش بینی شده است: پدیده وزش باد شدید، افزایش گرد و خاک و کاهش دید تا اوایل روز سه‌شنبه هفته جاری، نیمه مرکزی و شرق اصفهان و با شدت بیشتر نیمه شمالی استان را دربربگیرد.
محدوده اثر این شرایط جوی، مناطق شرقی و شمالی و فرودگاه اصفهان، آران و بیدگل، اردستان، انارک، بادرود، چوپانان، خور و بیابانک، برخوار، کاشان، کبوترآباد، کوهپایه، لنجان، مبارکه، مهاباد، مهاباد، مورچه خورت، شاهین شهر، نایین، ورزنه و نجف‌آباد خواهد بود.
هواشناسی اصفهان در اطلاعیه خود در باره کاهش کیفیت هوا، کاهش دید، احتمال سقوط درختان یا سازه های موقت و اختلال در تردد در محورهای شرق استان نیز هشدار داده است.
در همین پیوند، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان نیز اعلام کرد: گرد و غبار و ادامه الگوی افزایش دما در استان تا اواسط هفته جاری ماندگار است.
منصور شیشه‌فروش گفت: با توجه به تداوم شرایط وزش باد، فعالیت‌های منجر به تشدید گرد و خاک و آلاینده‌ها از جمله خاکبرداری در معادن، حمل و نقل خاک و گچ و آتش زدن بقایای کشاورزی و فضای سبز ممنوع است.
وی همچنین در باره خیزش کانون‌های گرد و غبار و فرسایش بادی درون و برون استانی در مناطق شمال و شرق اصفهان هشدار داد.
به گفته وی، وضعیت بییش از یک میلیون هکتار کانون فرسایش بادی در استان بحرانی است که ۱۵۰ هزار هکتار آن در اولویت اجرای طرح بیابان‌زدایی قرار دارد.
شیشه‌فروش با بیان اینکه در حال حاضر به ۳۰۰ روستای استان بطور سیار یا از طریق استقرار تانکرهای ثابت آبرسانی می شود، افزود: با توجه به افزایش دمای هوا احتمال افت فشار شبکه آب در شهرها و روستاهای استان وجود دارد.
وی افزود: رعایت الگوی مصرف بهینه آب در همه بخش ها از جمله صنعت و فضای سبز ضروریست.
شب گذشته؛ بدنبال وزش باد با سرعت ۱۵ کیلومتر بر ساعت، هوای شهرستان های غرب اصفهان خنک شد بطوریکه حوالی ساعت ۲ بامداد دمای هوای شهر داران(بخش مرکزی فریدن) به ۱۶ درجه سانتی گراد کاهش یافت.
بر اساس هشدار مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.
اصفهان در سال‌های اخیر با چالش کم‌آبی، خیزش گرد و خاک و خشک شدن زاینده‌رود و تالاب گاوخونی مواجه شده است. در آغاز فصل تابستان بر اثر وزش باد و فعال شدن کانون‌های فرسایش بادی تشدید آلودگی هوا در این کلانشهر، چالش های زیست محیطی این استان دوچندان می کند.

آخرین خبر اصفهان در اینستاگرام :
https://instagram.com/isfahan_today