نماد آخرین خبر

دومینوی آتش‌سوزی منابع طبیعی به جنگل اولنگ رسید

منبع
تسنيم
بروزرسانی
دومینوی آتش‌سوزی منابع طبیعی به جنگل اولنگ رسید

تسنیم/ دومینوی آتش‌سوزی در منابع طبیعی استان سمنان، گویا به پایان نمی‌رسد و این‌بار نوبت مراتع جنگل‌های زیبای اولنگ شاهرود بود که در آتش بی‌احتیاطی بسوزد.

بر اساس اعلام علی‌اکبر قربانلو، رئیس حفاظت محیط‌زیست شاهرود، بی‌احتیاطی مسافران، دو هکتار از جنگل‌های اولنگ شاهرود را سوزاند.
وی با اشاره به گرفتار شدن دو هکتار از مراتع جنگل اولنگ در حریق گفت: بر اساس گزارشات مردمی اطلاع یافتیم جنگل اولنگ گرفتار حریق شده است با اعزام تیم‌های محیط‌بان به منطقه وارد شدیم.
قربانلو اظهار داشت: در این آتش‌سوزی متأسفانه دو هکتار از عرصه جنگل اولنگ رفتار آتش شده بود که با تلاش محیط‌بانان اداره محیط‌زیست، آتش‌نشانان شهر کلاته‌خیج و نیروهای منابع طبیعی شهرستان شاهرود و کمک‌های مردمی پس از حدود چهار ساعت تلاش موفق به اطفای حریق شدیم.
وی در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم مبنی بر علت آتش‌سوزی گفت: با توجه به بررسی‌های انجام شده، به احتمال بسیار زیاد عامل انسانی باعث آتش گرفتن منطقه شده است.
رئیس حفاظت محیط‌زیست شاهرود با اشاره به اینکه در این روزها مردم برای تفریح به جنگل‌ها و مکان‌های تفریحی شاهرود مراجعه می‌کنند افزود: متأسفانه گردشگران پس از روشن کردن آتش برای درست کردن غذا یا چای، اقدام به خاموش کردن آتش‌ها نمی‌کنند و ما شاهد گرفتار شدن منابع طبیعی در حریق هستیم.
وی از مردم خواست که هنگام اتراق در تفرجگاه‌ها و پس از اتمام کارشان نسبت به خاموش کردن کامل و اصولی آتش اقدام کنند این گونه اتفاقات کاهش یابد.
جنگل و ارتفاعات اولنگ بخشی از چشم‌انداز منطقهٔ جنگلی در جنوب شهرستان رامیان در استان گلستان و همچنین شمال شهرستان شاهرود است که به علت وجود اقلیم مرطوب و خنک و جاده آسفالت در هر چهار فصل سال پذیرای بسیاری از مسافران و گردشگران است. این جنگل تا شهر رامیان 35 کیلومتر و تا شاهرود 50 کیلومتر فاصله دارد.

آخرین خبر سمنان در اینستاگرام :
https://instagram.com/semnan_today