نماد آخرین خبر

آغاز مبارزه با پشه آئدس در بیله‌سوار

منبع
ايرنا
بروزرسانی
آغاز مبارزه با پشه آئدس در بیله‌سوار

ایرنا/ پس از اعلام مشاهده پشه آئدس در شهرستان بیله‌سوار و احتمال شیوع بیماری تب دنگی به‌وسیله این حشره، عملیات میدانی تحت عنوان "جنگ با آئدس" در بیله‌سوار آغاز شد.

در جریان این عملیات که با مدیریت فرمانداری شهرستان بیله‌سوار در شمال استان اردبیل در حال اجراست، دهیاری‌ها نسبت به پاکسازی آب‌های راکد در سطح روستای خود که محل احتمالی تجمع پشه آئدس است، اقدام می‌کنند.
فرماندار شهرستان بیله سوار در این باره گفت: شناسایی محل‌های احتمالی زیست پشه آئدس، جمع آوری لاستیک‌های فرسوده در سطح شهر، شستشوی جداول و جوی‌های آب سطح شهر، دفع پسماندها و زباله شهری، شناسایی حوضچه‌های آبی و مانده آبها در سطح شهرستان از جمله اقداماتی است که با راه‌اندازی کارگروه در راستای شناسایی محل‌های آلوده در حال انجام است.
صاحبعلی اصغری افزود: با توجه به گزارش‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان و کارشناسان، شهرداری‌ها موظف هستند تا نسبت به پاکسازی آب‌های راکد در سطح شهر و دهیاران در روستاها که محل احتمالی تجمع پشه آئدس است، اقدام کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل چند روز پیش با اشاره به اینکه در چند روز اخیر پشه آئدس در شهرستان بیله‌سوار مشاهده شده است، توجه به موارد بهداشتی را برای پیشگیری از بیماری تب دنگی لازم دانست.
طی دو روز اخیر مردم محلی به خصوص در روستای گوگ تپه شهرستان بیله سوار با ارسال تصاویر ویدئویی از هجوم پشه‌های عجیب با نیش‌های ترسناک به روستای محل سکونت خود خبر داده و اعلام کردند که با فرارسیدن فصل گرما، پشه‌های ترسناکی در روستاهای بیله سوار مشاهده شده است.

آخرین خبر اردبیل در اینستاگرام :
https://instagram.com/ardabil__today