نماد آخرین خبر

تردد ۱۵۲ هزار نفر از مرز مهران در ایام محرم

منبع
فارس
بروزرسانی
تردد ۱۵۲ هزار نفر از مرز مهران در ایام محرم

فارس/ فرماندار مهران گفت: از ابتدای ماه محرم تاکنون بیش از ۱۵۲ هزار نفر از مرز مهران برای زیارت عتبات عالیات تردد داشته‌اند.

علی‌عباس شفیعی فرماندار مهران، اظهار داشت: از ابتدای محرم تاکنون بیش از ۱۵۲ هزار نفر از مرز مهران به عتبات عالیات تردد داشته‌اند که از ساعت ۱۲ شب تا ۶ صبح ۱۵۰۰ نفر از طریق مرز مهران به عراق مشرف شده‌اند که در مجموع آمار امسال نسبت به سال گذشته در حدود ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: دراین مدت تعداد ۱۳ پارکینگ خصوصی و شهرداری مهران در شهر مهران و میدان اربعین آماده خدمات‌رسانی به زائران بوده و تا این لحظه بیش از ۱۰ هزار خورو در این پارکینگ‌ها و حاشیه میدان اربعین پارک شده‌اند.

شفیعی خاطرنشان کرد: در تمام سالن‌ها و مسیر خروج زائرین کولرها، چیلرها، مه‌پاش، جت‌فن برای خنک کردن زائرین مورد استفاده قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: ۱۴ گیت برای مهرگذرنامه، در پایانه سهیدسلیمانی فعال بوده و در پایانه زرباطیه همین میزان گیت خدمات‌دهی را ارائه می‌دهند.

فرماندار مهران اظهار داشت: سیستم حمل‌ونقل با دستور رئیس ستاد اربعین کشور فراخوان لازم برای مراجعت اتوبوس از سراسر کشور به مرز مهران برای روز عاشورا را صادر کرده است و شرکت‌های سواری مستقر در مرز مهران در حال سرویس‌دهی به زائرین هستند.

وی یادآور شد: درحال حاضر ۱۵۰ هزار نفر از شهروندان در کشور عراق جهت برگزاری مراسم عاشورا حضور دارند که بیش از ۵۰ درصد زائرین با وسیله نقلیه عمومی به مرز مهران مراجعه کرده‌اند.

آخرین خبر ایلام در اینستاگرام :
https://www.instagram.com/akharinkhabar_ilam/