نماد آخرین خبر

امحا فنی یک‌هزار دستگاه رمز ارز غیرمجاز در استان بوشهر

منبع
فارس
بروزرسانی
امحا فنی یک‌هزار دستگاه رمز ارز غیرمجاز در استان بوشهر

فارس/ مدیرکل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان بوشهر گفت: بیش از هزار دستگاه رمز ارز دیجیتال غیرمجاز در اختیار اموال تملیکی پس از امحا فنی در قالب بیش از ۴ هزار قطعه الکترونیکی و ضایعات به فروش رسید.

سید علی عسکری، مدیرکل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان بوشهر عصر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: مطابق دستورالعمل صادر شده از ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سازمان ملی استاندارد و اموال تملیکی در خصوص تعیین تکلیف ماینرهای غیرمجاز ضبط شده در انبارها، پس از بازرسی کارشناسان اداره کل استاندارد استان بوشهر دستگاه‌های فوق به‌صورت امحا فنی و استفاده از قطعات شامل برد، آی سی، فن و ضایعات در مزایده‌های سراسری سازمان اموال تملیکی مطرح شد.

وی ضمن تشکر و قدردانی از مدیران و کارشناسان اداره کل استاندارد استان در این خصوص، گفت: دستگاه‌های رمز ارز دیجیتال ضبط شده در انبارهای این اداره کل که بخش عظیمی از انبارها را اشغال کرده بود، همگی مستعمل و دارای مصرف برق غیرمجاز هستند که با دستورالعمل‌های صادر شده مورد بررسی و پس از کارشناسی‌های لازم به‌صورت امحا فنی و استفاده از قطعات و ضایعات الکترونیکی در مزایده مطرح شدند.

عسکری بیان کرد: پس از بازدید میدانی کارشناسان استاندارد و کارشناس رسمی دادگستری از حدود هزار دستگاه ماینر مطابق دستورالعمل‌های صادر شده، دستگاه‌های فوق به‌دلیل قدیمی و مستعمل بودن و دارای رده انرژی غیرمجاز فاقد قابلیت مصرف تشخیص داده شده و همگی در مزایده سراسری اموال تملیکی به‌صورت امحا فنی و استفاده از قطعات الکترونیکی مطرح شد.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری و بلافاصله پس از صدور دستورات لازم تاکنون دستگاه‌های ماینر در اختیار این اداره کل طی ۵ مرحله در مزایده مطرح و به فروش رسیده و حدود هزار و ۵۰۰ دستگاه امحا فنی شده است و همه دستگاه‌های ماینر و تخلیه انبارهای این اداره کل در آینده نزدیک تعیین تکلیف می‌شود.
عسکری عنوان کرد: قطعات الکترونیکی دستگاه‌های ماینر که به جهت مصرف در تولیدی‌های الکترونیکی و لوازم برقی و ضایعات قابل مصرف هستند نیز با استقبال خریداران طی ۵ پارتی در مزایده سراسری سال ۱۴۰۳ مطرح و به ارزش بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان در قالب بیش از ۴ هزار قطعه الکترونیکی تاکنون به فروش رسیده است.

آخرین خبر بوشهر در اینستاگرام :
https://instagram.com/bushehr_akhbar