نماد آخرین خبر

قطع درختان اردوگاه حیدره توسط آموزش و پرورش همدان!

منبع
ايمنا
بروزرسانی
قطع درختان اردوگاه حیدره توسط آموزش و پرورش همدان!

ایمنا/ رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان گفت: موضوع قطع درختان، در یکی از اردوگاه‌های آموزش و پرورش همدان در دادگاه در حال پیگیری است.

علی‌اکبر نظری، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان اظهار کرد: قرار است امروز کارشناس دادگستری برای بررسی قطع درختان در این اردوگاه در محل حاضر شود.
وی افزود: بدون مجوز ماده ۷ حتی یک درخت هم نباید قطع شود.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان ادامه داد: کمیسیون ماده ۷ مرجع صدور مجوز قطع درختان، در هر منطقه شهری است و باید قبل از هرگونه قطع درخت، مجوز لازم از این مرجع اخذ شود. آموزش و پرورش همدان بدون اخذ مجوز ماده ۷ اقدام به قطع درخت، کرده است که این موضوع از سوی کمیسیون ماده ۷ پیگیری می‌شود.
حسین زندی، فعال محیط زیست نیز اضافه کرد: قطع درختان، با هماهنگی یکی از اعضای شورای شهر اتفاق افتاده که خود این فرد هم معلم بوده است و درختانی که قطع شدند هم در یکی از اردوگاه‌های آموزش و پرورش قطع شده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: در این مورد با ارگانی هماهنگ نشده و سرخود درختان را بریدند و مستندات را هم از بین برده‌اند یعنی متأسفانه ریشه را هم کنده‌اند.
وی افزود: بعد از بریده شدن درختان، استفاده‌ای از درختان، نشده و ظاهراً فضا مهم بوده که برای ساخت و ساز، جا باز کنند.
این فعال محیط زیست ادامه داد: مسیر حیدره از جاده‌های مهم همدان و از تنفس گاه‌های اصلی همدان هست؛ درختان که بریده شوند و کم و حذف شوند تنفس گاه مهم شهر، را از دست خواهیم داد.
زندی اضافه کرد: اسم شخص را فعلاً به خاطر حفظ حریم شخصی افشا نمی‌کنم و هیچ نهادی موافق بریدن درختان نبوده است و سرخود انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: درختان مربوط به اردوگاهی زیر نظر آموزش و پرورش بوده است و آموزش و پرورش مالکیت این اردوگاه را به عهده دارد و امیدواریم خود آموزش و پرورش پیگیری و اسامی را اعلام نماید.
وی افزود: در قانون آمده اگر بیش از سی اصله درخت قطع شود مجازات زندان و جریمه دارد که این افراد سعی دارند تعداد را کمتر نشان دهند که مجازاتشان تقلیل پیدا کند. من امیدوارم که قوه‌ی قضائیه ورود پیدا کند و عاملین این عمل زشت مشخص شوند.

آخرین خبر همدان در اینستاگرام :
https://www.instagram.com/hamedan_today