نماد آخرین خبر

دانشجویان موسسه آموزشی منحل شده روزبه زنجان تعیین‌تکلیف شدند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
دانشجویان موسسه آموزشی منحل شده روزبه زنجان تعیین‌تکلیف شدند

ایرنا/ دبیر هیات نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی زنجان گفت: پس از اعلام رسمی انحلال موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی روزبه در زمستان ۱۴۰۲، پیگیری‌ها برای حل مشکل این موسسه در استان زنجان صورت گرفت و دانشجویان آن تعیین‌تکلیف شدند.

علیرضا واعظی، دبیر هیات نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی استان زنجان اظهار داشت: از ۱۸۵ دانشجوی این موسسه آموزش عالی، ‌۱۴۰ نفر تعیین‌تکلیف شدند و مابقی مراجعه‌ای برای تحصیل نداشتند.
وی ادامه داد: پس از انحلال موسسه آموزش عالی روزبه، بر اساس آیین‌‎نامه‌های وزارت علوم دانشجویان آن باید برای تحصیل به واحد دانشگاهی همتراز منتقل می شدند که در ابتدا یک موسسه آموزش عالی در استان قزوین از سوی وزارت علوم در نظر گرفته شده بود ولی برای اینکه دانشجویان استان به مشکل مضاعفی برنخورند، تصمیم گرفته شد ادامه تحصیل آنان در استان زنجان در موسسه آموزش عالی کار خرمدره انجام شود.
واعظی افزود: برای جلوگیری از رفت و آمد دانشجویان به شهر خرمدره به موسسه آموزش عالی کار خرمدره اعلام شد که امور آموزشی این دانشجویان را در شهر زنجان انجام دهد.
دبیر هیات نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی استان زنجان گفت: موسسه آموزش عالی روزبه زنجان از سال ۱۳۸۵ شروع به کار کرده بود که به دلیل مسائل حقوقی، فروش بخشی از ساختمان موسسه و نیز مسائل آموزشی باعث شکایت هایی از سوی دانشجویان به هیات نظارت و ارزیابی آموزش عالی استان و حتی وزارت علوم شد که در نهایت وزارت علوم در دی ماه سال گذشته، ادامه فعالیت این موسسه را ملغی اعلام کرد.
واعظی اظهار کرد: با پیگیری این هیات، عمده مسائل آموزشی دانشجویان رفع شده و قرار است مسائل حقوقی این موسسه و تسویه حساب مالی آن از سوی وزارت علوم پیگیری و انجام شود.

آخرین خبر زنجان در اینستاگرام :
https://instagram.com/zanjan_today