نماد آخرین خبر

کارخانه «هوش مصنوعی» در اصفهان ایجاد می‌شود

منبع
ايرنا
بروزرسانی
کارخانه «هوش مصنوعی» در اصفهان ایجاد می‌شود

ایرنا/ عملیات ایجاد کارخانه «هوش مصنوعی» روز یکشنبه در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان آغاز شد.

این کارخانه بعنوان مرکز تخصصی شرکت‌های فعال در زمینه هوش مصنوعی و زیرساختی برای توسعه این فناوری در کشور با همکاری معاونت سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی توسعه فاوا و اقتصاد دیجیتال وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و حمایت شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان ایجاد خواهد شد.
شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اعلام کرد: گام نخست و آزمایشی مرکز داده کارخانه هوش مصنوعی تا پایان سال ۱۴۰۴ آماده بهره‌برداری خواهد بود و سرمایه‌گذاری اجرایی ۸۰۰ میلیارد ریالی و سرمایه‌گذاری زیرساختی یکهزار و ۸۰۰ میلیارد ریالی برای آن برآورد شده است.
طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود اجرای همه مراحل پیش بینی شده در کارخانه هوش مصنوعی اصفهان تا سال ۱۴۰۵ ادامه یابد.
کارخانه هوش مصنوعی اصفهان به مباحث مختلفی مانند پردازش زبان طبیعی، رباتیک و هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، تشخیص تصویر و گفتار، پزشکی و کشف دارو، محیط زیست، کشاورزی و همچنین تجزیه و تحلیل پیشرفته داده‌ها خواهد پرداخت.
برای دستیابی به این اهداف، ویژگی‌های مختلفی در طراحی پروژه لحاظ شده است که از مهمترین آنها می‌توان به قرارگیری در بزرگترین منطقه علمی کشور، نزدیکی به دانشگاه صنعتی اصفهان، امکان استقرار بیش از ۳۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور در حوزه‌های تخصصی فناوری اطلاعات و برخورداری از زیرساخت حرفه‌ای اشاره کرد.
این پروژه از سال ۱۴۰۱ با هدف ایجاد مرکزی برای هم‌افزایی شرکت‌های حوزه هوش مصنوعی و فناوری اطلاعات در قطب فناوری استان اصفهان طراحی شد.

آخرین خبر اصفهان در اینستاگرام :
https://instagram.com/isfahan_today