نماد آخرین خبر

پیگیری قانون مشاغل سخت برای خبرنگاران خراسان رضوی

منبع
ايرنا
بروزرسانی
پیگیری قانون مشاغل سخت برای خبرنگاران خراسان رضوی

ایرنا/ سخنگوی خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی گفت: اجرای آیین نامه مشاغل سخت و زیان آور برای خبرنگاران این استان به دنبال مکاتبات انجام شده در حال پیگیری است.

بنیامین یوسف زاده، سخنگوی خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی اظهار کرد: در پاسخ به مکاتبه این مجموعه با اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این نهاد در نامه به مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی نسبت به لزوم اجرای بند سه ماده ۱۱ آیین‌نامه مشاغل سخت و زیان آور برای خبرنگاران مشمول این قانون در استان تاکید کرد.
وی بیان کرد: در این نامه مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مساعدت لازم اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با خبرنگاران مشمول این آیین نامه در این استان را خواستار شده است.
به گفته وی، بر اساس بند سه ماده ۱۱ آیین‌نامه مشاغل سخت و زیان آور، شغل خبرنگاری شامل مشاغل سخت به حساب می‌آید و خبرنگاران مشمول نیز باید زودتر از موعد بازنشسته شوند.
یوسف زاده ادامه داد: همچنین خبرنگاران شامل بند «ب» این قانون هستند، یعنی باید شرایط سخت و زیان آور بودن شغل آن‌ها در کمیته‌های وزارت کار بررسی شود.
سخنگوی خانه مطبوعات رسانه های خراسان رضوی گفت: گروه «ب» مشاغلی را شامل می‌شود که ماهیتا سخت و زیان‌آور بوده و با به کارگیری تمهیدات توسط کارفرما، صفت سخت و زیان‌آور آن‌ها هرچند کاهش می‌یابد، اما کماکان حفظ می‌شود.
به گفته وی، طبق قانون مطبوعات و آیین نامه اجرایی این قانون مصادیق شغل خبرنگاری شامل خبرنگار، گزارشگر، معاون دبیر سرویس، دبیر سرویس، معاون سردبیر، سردبیر و عکاس خبری در سرویس های مختلف رسانه است.





آخرین خبر خراسان رضوی در اینستاگرام :
https://www.instagram.com/khorasan_today
آخرین خبر خراسان رضوی در تلگرام :
https://t.me/Toos_today

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره