نماد آخرین خبر

کارشناس مهدویت: تربیت عاشورایی منجر به شخصیت‌سازی می‌شود

منبع
ايرنا
بروزرسانی
کارشناس مهدویت: تربیت عاشورایی منجر به شخصیت‌سازی می‌شود

ایرنا/ کارشناس مهدویت و عرفان اسلامی گفت: تربیت عاشورایی و اربعینی می‌تواند شخصیت سازی، خانواده سازی و تمدن سازی مهدوی کند و برای رسیدن به این هدف باید از رهبری الهی پیروی کنیم.

حجت الاسلام محمدباقر حیدری کاشانی در آیین عزاداری هفتمین شب شهادت امام حسین (ع) و یارانش که در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: رهبری الهی برای جامعه بشری یک نعمت است و زمان امام حسین، افراد به خاطر میل به بی بند و باری حکومت یزید را انتخاب کردند و دچار خسران شدند.

وی افزود: عزاداری‌های محرم و صفر و زائر امام حسین شدن آغاز یک راه است چون عاشورای حسینی تمدن سازی، شخصیت سازی و جامعه سازی می‌کند پس باید در این راه تلاش فراوان کرد و تا زمان تمدن اسلامی و دولت مهدوی فرسنگ‌ها راه داریم.

این پژوهشگر گفت: جامعه زمینه ساز ظهور امام زمان (عج)، در مقابل معاصی علنی ساکت نمی‌نشیند و همه حدود و احکام الهی در میان مردم اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه همراهی با امام زمان و رهبری الهی فرد را از بلا مصون نگه می‌دارد ادامه داد: واقعه کربلا، جنایت‌های یزید و فاجعه حره به این خاطر رقم خورد که نعمت ولایت و رهبری الهی مورد کفران قرار گرفت.

حجت الاسلام حیدری کاشانی گفت: دور شدن از نور مهدویت در آخرالزمان باعث می‌شود که آن فجایع تکرار شود چون امتی که دین را به دنیا بفروشد شرایطی مانند همان دوران یزید خواهد داشت.

وی بیان کرد: بعد از واقعه کربلا مردم مکه و مدینه به نهایت بدبختی دچار شدند زیرا به امام معصوم پشت کردند لذا تکریم مراسم آیینی عزاداری امام حسین (ع) باید با هدف بیان اسرار تاریخی این وقایع برگزار شود.

کارشناس مهدویت و عرفان اسلامی گفت: نباید تنها به ظاهر روضه سیدالشهدا توجه کرد و اگر نایب امام زمان در این دوران تنها بماند معلوم است جامعه به اسرار عزاداری امام حسین پی نبرده است.

وی عنوان کرد: مردم ایران به دنیا نشان داده اند که حقیقت روضه‌های امام حسین را فهمیده اند و توصیه شهید سلیمانی این بود که رهبر خود را از جان عزیزتر بدانیم.

حجت‌الاسلام حیدری کاشانی گفت: تنها رمز عاقبت بخیری در آخرالزمان پیروی از رهبری است و تا زمانی که در این مسیر حرکت کنیم، پیروز هستیم.

وی اضافه کرد: در یک قرن پیش ملت امام حسین نبودیم هرچند حب این امام در دل ما بود چون آن زمان وجب به وجب کشور در سیطره انگلیس قرار گرفت و رهبر حسینی نداشتیم.

مداحی صادق آهنگران و مرتضی باب از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

منطقه ویژه اقتصادی بیرجند در کیلومتر ۹ محور بیرجند - اسدیه است.





آخرین خبر خراسان جنوبی در اینستاگرام :
https://instagram.com/skhorasan_today