نماد آخرین خبر

اورژانس هوایی جان ۲ بیمار سردشتی را نجات داد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
اورژانس هوایی جان ۲ بیمار سردشتی را نجات داد

ایرنا/ مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: ۲ بیمار نیازمند درمان تخصصی به وسیله بالگرد اورژانس هوایی به مراکز درمانی ارومیه منتقل شدند.

سیامند محمدی، مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان سردشت اظهار کرد: بیمار اول مرد ۷۴ ساله با علایم افت هوشیاری، تشنج و تشخیص SAH جهت بستری در سرویس نرولوژی و نیاز به مرکز مجهزتر به بیمارستان امام خمینی(ره) ارومیه اعزام شد.
وی بیان کرد: همچنین در همین انتقال بیمار ۴۷ ساله دیگر با علایم تنگی نفس و احتمال PTE و Dvt جهت نیاز به سرویس فوق ریه و مرکز مجهزتر به بیمارستان میلاد ارومیه اعزام شد.
مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان سردشت افزود: اعزام هر دو بیمار بعد از هماهنگی توسط دفتر پرستاری بیمارستان امام خمینی(ره) سردشت با واحد ستاد هدایت و اورژانس هوایی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه از طریق بالگرد صورت پذیرفت.
محمدی با بیان اینکه در انتقال بیماران از بیمارستان تا پد هلی کوپتر از همکاری پرسنل ۱۱۵ شهرستان استفاده شد، تأکید کرد: فاصله سردشت با مرکز استان از راه زمینی حدود چهار ساعت بوده که با انتقال هوایی در کمتر از ۴۰ دقیقه می توان به مقصد رسید.
وی خاطرنشان کرد: سرعت عمل تمامی واحدهای عملیاتی اورژانس اعم از مرکز پیام، EOC و تیم پزشکی و پروازی اورژانس هوایی به خاطر این عملیات قابل توجه بوده است.

آخرین خبر آذربایجان غربی در اینستاگرام :
https://instagram.com/wazerbaijan_today