نماد آخرین خبر

آب آشامیدنی بستان‌آباد پایدار است

منبع
ايرنا
بروزرسانی
آب آشامیدنی بستان‌آباد پایدار است

ایرنا/ رئیس آب و فاضلاب شهرستان بستان آباد با تکذیب خبر قطعی های مکرر آب در این شهرستان گفت: به دلیل جاری شدن سیل و سوختن دینام پمپ آب، مشکلی در توزیع به وجود آمده بود که بعد از تمیزکاری و تعمیر دینام، این مشکل برطرف شد.

غلامرضا ابراهیمی، رئیس آب و فاضلاب شهرستان بستان آباد با بیان اینکه این شرکت به ۱۲ هزار مشترک خانگی در بستان آباد خدمات ارایه می کند، اظهار کرد: تولید و مصرف آب در بستان آباد در نقطه سر به سر قرار دارد و آب تولیدی ۱۱۰ تا ۱۱۵ لیتر بر ثانیه (روزانه ۹ هزار و ۵۰۰ مترمکعب) در شهرستان مصرف می شود.
وی نیاز آب آشامیدنی شهرستان بستان آباد را ۱۲۵ لیتر بر ثانیه اعلام کرد و گفت: برای رفع این کمبود حفر یک حلقه چاه و ایجاد خط انتقال در دستور کار قرار گرفته است که با ۶۰ تا ۷۰ میلیارد ریال اعتبار اجرا خواهد شد و تا تابستان سال آینده به بهره برداری خواهد رسید و این مشکل رفع خواهد شد.
ابراهیمی با بیان اینکه برای پایدار ماندن آب در شبکه، مجبور به قطع آب در ساعاتی از شب هستیم، گفت: مصرف بهینه آب و رعایت الگوی مصرف از سوی مشترکان، این شرکت را در ارایه خدمات مستمر و پایدار کمک خواهد کرد.
وی افزود: در حال حاضر آب آشامیدنی مشترکان بستان آبادی از ۱۳ چاه و سه گالری تامین می شود و سدهای موجود در شهرستان سهمی در تامین آب شرب مشترکان این شهرستان ندارند.
ابراهیمی ادامه داد: البته طرح انتقال آب از سد کلقان به بستان آباد که ردیف بودجه آن نیز تعیین شده است، طبق گفته فرماندار شهرستان در صورت تامین اعتبار تا اواخر امسال کلنگ زنی می شود که با بهره برداری از این طرح، مشکل آب آشامیدنی بستان آباد تا سال ها برطرف خواهد شد.

آخرین خبر آذربایجان شرقی در اینستاگرام :
instagram.com/EAzerbaijan_Today