نماد آخرین خبر

بازسازی تنها موزه زنده جهان در سراوان آغاز شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
بازسازی تنها موزه زنده جهان در سراوان آغاز شد

ایرنا/ فرماندار سراوان گفت: بازسازی تنها موزه زنده روستای جهانی کلپورگان این شهرستان پس از چند سال وقفه طولانی با تحویل این طرح به پیمانکار جدید آغاز شد.

مجتبی شجاعی، فرماندار سراوان اظهار کرد: روستای جهانی و پرآوازه کلپورگان در سایه ضعف ادوار سازمان میراث فرهنگی، از جایگاه واقعی خود فاصله گرفته است.
وی با انتقاد از بی‌برنامگی مشهود، عدم تعریف طرح مناسب برای حفظ آثار معنوی و ضعف نظارت بر اقدامات عمرانی در حوزه میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان در سال‌های گذشته در روستای جهانی کلپورگان، بیان کرد: لازم است تا نسبت به احیا، نگهداری و حفظ آثار فرهنگی و میراث معنوی و فرهنگی جدیت و دقت نظر کافی را داشته باشیم.
وی ادامه داد: اعتبار لازم برای بازسازی این موزه تامین و از طرفی اعتباری نیز با مشارکت بنیاد مسکن و دستور استاندار سیستان و بلوچستان برای اجرا و تکمیل طرح هادی روستا پیش بینی شده است.
فرماندار سراوان تاکید کرد: تمامی طرح‌های عمرانی در این شهرستان باید با پیوست اجتماعی و فرهنگی، بومی و محلی و در سایه نظارت دقیق کارفرما اجرایی شود تا زمینه رشد منطقه و رضایت مردم را فراهم آورد نه اینکه به عامل نارضایتی صنعت‌کاران و هنرمندان تبدیل شود.

آخرین خبر سیستان و بلوچستان در اینستاگرام :
https://instagram.com/zahedan_today