نماد آخرین خبر

افزایش ۳۷ درصدی مصرف آب توسط زنجانی‌ها

منبع
فارس
بروزرسانی
افزایش ۳۷ درصدی مصرف آب توسط زنجانی‌ها

فارس/ مدیرعامل شرکت آبفا زنجان گفت: به دلیل افزایش دما و گرم شدن هوا، میزان مصرف آب در شهر زنجان ۳۷ درصد افزایش یافته است.

محمد‌علی نادرخانی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان اظهار داشت: به دلیل افزایش دما و گرم شدن هوا، میزان مصرف آب در شهر زنجان نسبت به ابتدای تیرماه ۳۷ درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با بیان اینکه میانگین کشوری سرانه مصرف برای هر فرد ۱۵۰ لیتر در شبانه روز است، افزود: البته بحث افزایش میزان مصرف آب به دلیل افزایش دما امری طبیعی است، ولی از آنجایی که منابع آب محدود است نیازمند این هستیم که مثل همیشه مردم همراهی‌های لازم را با شرکت آبفا داشته باشند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون قطعی آب در این روزهای گرم سال در زنجان نداشته‌ایم، بیان داشت: این در حالی است که در برخی از مناطق شهرهای مختلف استان با افت فشار آب آن هم به دلیل مصرف بالای شهروندان در ساعات ظهر روبه روبه بودیم.

نادرخانی با بیان اینکه خوشبختانه مردم به راهکارهای مدیریت مصرف آب اشرافیت کامل را دارند، افزود: ولی مجدد نیاز است که توصیه کنیم که مشترکین در ترویج مصرف صحیح آب کمک حال شرکت‌ آب و فاضلاب باشند تا همه از نعمت آب سالم و پایدار برخوردار شوند.

وی با اشاره به توصیه‌های ساده برای مدیریت مصرف آب گفت: مهمترین راه مدیریت مصرف آب، کاهش زمان استفاده از آب به ویژه در بحث استحمام است به طوری که هر فرد بتواند فقط ۵ دقیقه زمان استحمام روزانه خود را کاهش دهد، تقریبا روزانه به اندازه یک نفر از اعضای یک خانواده در مصرف آب صرفه جویی کرده است.

آخرین خبر زنجان در اینستاگرام :
https://instagram.com/zanjan_today