نماد آخرین خبر

دمای هوای اردبیل کاهشی می‌شود؛ بارش باران از هفته آینده

منبع
مهر
بروزرسانی
دمای هوای اردبیل کاهشی می‌شود؛ بارش باران از هفته آینده

مهر/ مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: عصر فردا با تقویت پرفشار سطح زمین با وزش باد تند خزری، آسمان استان ابری و مه‌آلود شده و از اواخر وقت دمای هوا به طور محسوس کاهش می‌یابد.

مجید کوهی، مدیرکل هواشناسی استان اردبیل اظهار کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی با ماندگاری زبانه‌های پرفشار سطح زمین در منطقه همچنان تا اواسط هفته آینده آسمان استان نیمه ابری تا ابری همراه با وزش باد شرقی گاهی با سرعت تند خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: طی این مدت هوای مرطوب و خنک در سطح استان تداوم خواهد داشت و موقتاً فردا شنبه ۶ مرداد از میزان ابرها کاسته شده و در اواسط روز دمای هوا نیز چند درجه‌ای افزایش می‌یابد.

مدیرکل هواشناسی اردبیل گفت: اما مجدداً از عصر فردا با تقویت پرفشار سطح زمین ضمن وزش باد تند خزری، آسمان استان ابری و مه‌آلود شده و از اواخر وقت دمای هوا به طور محسوس کاهش می‌یابد.

کوهی با اشاره به اینکه روزهای یکشنبه و دوشنبه هوای بسیار خنکی سطح استان را فرا می‌گیرد، تصریح کرد: طی چهار روز آینده در ساعاتی از شبانه روز به دلیل ناپایداری جوی و از شرایط فصلی و محلی بارش پراکنده باران گاهی به صورت رگبار و رعدوبرق در مناطقی از استان انتظار می‌رود.

وی ادامه داد: روزهای یکشنبه و دوشنبه با تشدید ناپایداری‌ها در اغلب مناطق استان به ویژه در نوار شرقی و نواحی منتهی به استان گیلان، نواحی منتهی به کوهستان سبلان و بخش‌هایی از مناطق شمالی بارش باران پیش بینی می‌شود.

آخرین خبر اردبیل در اینستاگرام :
https://instagram.com/ardabil__today