نماد آخرین خبر

تعطیلی هرمزگان در گروی تصمیم استاندار

منبع
فارس
بروزرسانی
تعطیلی هرمزگان در گروی تصمیم استاندار

فارس/ گرمای شدید هوا سبب شده تا در برخی از استان‌ها روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده تعطیل و در برخی دیگر نیز تصمیمات ویژه‌ای برای کاهش ساعت کاری ادارات اتخاذ شود با این حال هنوز در هرمزگان با وجود نامه‌نگاری ستاد مدیریت بحران با استاندار هرمزگان بری از تصمیم تازه‌ای برای روزهای شنبه و یکشنبه نیست.

ساعات کاری دستگاه‌های اجرایی برخی از استان‌ها در روز‌های ۶، هفت و هشت مردادماه کاهش یافت و برخی از استان‌ها نیز شنبه تعطیل شدند.  
به گفته سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور، استانداران براساس اقلیم و شرایطی که در هر استان حاکم است، تصمیم می‌گیرند که ادارات، کارخانه‌جات را تعطیل کنند یا ساعات اداری کم شود. بنابراین اختیار به استان‌ها داده شده که با توجه به بوم و اقلیم و میزان گرمای استان، در ستاد استانی تصمیم‌گیری کرده و متناسب با آن پیشنهادات خود را اطلاع‌رسانی کنند.
تصاویر نقشه‌های حرارتی از منطقه جنوبی را نیز نشان می‌دهد گرم‌ترین وضعیت هوایی در کشورمان مربوط به محدوده خلیج فارس و شهر بندرعباس است که احساس گرما در آن از ۵۴ درجه فراتر رفته است. در بسیاری از استان‌ها از جمله همدان، آذربایجان غربی، فارس و تهران و ... که با موج گرما مواجه شدند استانداران با اتخاذ تصمیماتی یا از ساعت کاری بانک‌ها و ادارات به شدت کاستند و یا این روزها را تعطیل اعلام کردند.
بر اساس اطلاعات به دست آمده، شرکت توزیع برق هرمزگان و نیز مدیریت بحران استانداری در نامه‌های جداگانه با تشریح وضعیت گرمایی در هفته آینده خواستار اتخاذ تصمیم جدی‌تری برای مدیریت مصرف برق در استان شده‌اند.
هرمزگان استان گرمی است و قطعی برق در آن به واسطه وابستگی زندگی مردم به برق برای سیستم‌های سرمایشی ضروری است و مدیریت مصرف برق در آن بیش از سایر استان‌ها اهمیت دارد. حال باید دید استاندار هرمزگان با توجه به جمیع شرایط برای شنبه و یکشنبه هفته آینده چه تصمیمی می‌گیرند.

آخرین خبر هرمزگان در اینستاگرام :
https://instagram.com/hormozgan.today