نماد آخرین خبر

دو مرد در کانال آب کشاورزی فلاورجان غرق شدند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
دو مرد در کانال آب کشاورزی فلاورجان غرق شدند

ایرنا/ مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از استمرار تلاش تیم‌های امدادی، غواصی و نیروهای محلی برای یافتن ۲ مرد غرق شده در کانال آب کشاورزی «فلاورجان» از توابع اصفهان خبر داد.

منصور شیشه فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار کرد: وقوع این حادثه ظهر امروز در کانال انتقال آب کشاورزی پیربکران واقع در شهرستان فلاورجان گزارش شد.
به گفته وی، خطر غرق‌شدگی در کانال‌های انتقال آب کشاورزی به رغم عمق کم به دلیل شیب تند و لغزندگی بسیار بالاست و با توجه به سردی آب، مخروطی بودن مسیر کانال‌ها، وفور اشیا و گل و لای موجود در کف کانال‌ها و آشنا نبودن افراد به شنا، کمتر فردی با افتادن به داخل کانال‌های آب زنده می‌ماند.
شیشه فروش افزود: به تازگی بیش از ۳۵۰ کیلومتر از کانال‌های انتقال آب اصفهان در فلاورجان، نکوآباد، خمینی شهر و برخوار به منظور تأمین آب باغات به طور موقت آبگیری شده است و خطر غرق شدن در این کانال‌ها وجود دارد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان همچنین به افزایش دما و تداوم استقرار توده گرم تابستانی اشاره کرد و در خصوص عدم شنا در کانال‌های آب، رودخانه‌ها و سدها هشدار داد.
وی اضافه کرد: رودخانه‌های خرسان آب ملخ، ونک در شهرستان سمیرم، گوکان، یلان و چشمه لنگان در فریدونشهر و مسیر رودخانه زاینده‌رود در باغبادران و کانال‌های انتقال آب شبکه نکوآباد، سدهای باغکل خوانسار، ونک و قره‌قاچ سمیرم گلپایگان و کوچری، خمیران و سد زاینده‌رود از جمله مناطق پرخطر غرق‌شدگی در استان اصفهان است.
شیشه فروش افزود: با توجه به پیش‌بینی حضور گردشگران شهرداری‌ها، شرکت آب منطقه‌ای، جمعیت هلال احمر و جهاد کشاورزی موظف به استقرار تیم‌های امدادی و گشت و نظارت در مسیر کانال‌ها و رودخانه‌ها و ارائه آموزش‌های لازم در مناطق خطرپذیر برای پیشگیری از وقوع حوادث غرق‌شدگی هستند.

آخرین خبر اصفهان در اینستاگرام :
https://instagram.com/isfahan_today