نماد آخرین خبر

افتتاح ابرطرح فرهنگی یزد بعد از ۱۵ سال بلاتکلیفی

منبع
ايرنا
بروزرسانی

ایرنا/ تالار مرکزی شهر یزد که به نام شهید آیت‌الله رییسی نامگذاری شده، با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این شهر افتتاح شد.

احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در حاشیه این مراسم اظهار کرد: این تالار با زیربنای ۱۴ هزار و ۴۵۰ متر مربع و به وسعت 5 هزار و ۵۰۰ متر مربع و با اعتبار ۲ هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال ساخته شده است.
عابدی گفت: این پروژه دارای سه بخش اصلی شامل سالن تئاتر با عنوان سالن مهر با ظرفیت ۶۰۹ نفر و همچنین سن‌گردان است و برای اولین بار در کشور با فناوری دانش بنیان، فضای اجرای نمایش روباز، سالن های تمرین نمایش، کارگاه ساخت دکور و بخش کلاس‌های آموزشی و فضای اداری و خدماتی و کافی‌شاپ را در خود جای داده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: همچنین سالن کنسرت موسیقی نیز با ظرفیت ۴۵۵ نفر مجهز به تجهیزات به روز و مورد نیاز این بخش در این مجموعه ساخته شده است.
عابدی اضافه کرد: عملیات ساخت تالار مرکزی یزد طی سال‌ها به کندی پیش می‌رفت و در دولت‌های مختلف مبلغی برای این محل هزینه شده بود و تا پایان دولت دوازدهم ۶۹ درصد پیشرفت داشت که در دولت سیزدهم ۳۱ درصد باقیمانده شامل نما، محوطه سازی و تزئینات داخلی مبتنی بر معماری بومی تکمیل و در بخش تجهیزات نیز تخصیص‌های خوبی داده شد تا به اتمام برسد.
وی ادامه داد: برای احداث تالار مرکزی شهر یزد ۲ هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال آن در دولت سیزدهم تخصیص یافت.
مهران فاطمی، استاندار یزد در این مراسم بیان کرد: طرح معطل مانده تالار بزرگ یزد بعد از ۱۶ سال به همت دولت سیزدهم به اتمام رسید.
وی بیان کرد: با افتتاح تالار مرکزی یزد به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و قاطبه هنرمندان و فرهنگیان، شاهد افزایش سرانه فضای فرهنگی هنری یزد هستیم.
فاطمی خاطرنشان کرد: بر خلاف برخی مطالبی که در ابتدای دولت سیزدهم بیان می‌شد که دولت انسداد فرهنگی و هنری ایجاد می‌کند دیدیم کارهای بزرگی در کشور انجام گرفت.
استاندار یزد گفت: امیدواریم مسیر خوبی که در دولت سیزدهم در عرصه فرهنگی و هنری و زیرساخت ایجاد شد در آینده تداوم پیدا کند.
فاطمی افزود: دولت سیزدهم تمامی تلاش خود را برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری در استان انجام داد و این اهمیت موضوع و همت دست‌اندرکاران را می‌رساند.

آخرین خبر یزد در اینستاگرام :
https://instagram.com/yazd_today