نماد آخرین خبر

دمای هوای قم از اواسط هفته کاهش می‌یابد

منبع
تسنيم
بروزرسانی
دمای هوای قم از اواسط هفته کاهش می‌یابد

تسنیم/ مدیرکل هواشناسی استان قم گفت: پیش‌بینی می‌شود دمای هوای قم فردا شنبه افزایش و به ۴۶ درجه برسد، اما از اواسط هفته کاهش یابد.

مهران حیدری، مدیرکل هواشناسی استان قم با اشاره به وضعیت هوای استان در امروز و روزهای آینده، اظهار کرد: هوای استان صبح امروز صاف و با وزش باد همراه بود و در ساعات غروب وزش باد ادامه دارد و پیش‌بینی هوای ابری در شب وجود دارد.

وی با اشاره به وضعیت گردوغبار در قم افزود: گردوغبار امروز هم در استان قم وجود داشت، اما میزان آن نسبت به روزهای قبل کمتر بود.

مدیرکل هواشناسی استان قم گفت: پیش‌بینی می‌شود وزش باد نسبتاً شدید همراه با گرد و خاک بعد از ظهر  مناطق مختلفی از استان قم را تحت تأثیر قرار دهد و تا یکشنبه هفتم مردادماه ادامه داشته باشد. 

حیدری عنوان کرد: با توجه به پیش‌بینی وزش باد همراه با گردوخاک در استان، کاهش دید افقی در جاده‌های مواصلاتی، احتمال اختلال در حمل و نقل جاده‌ای، احتمال آسیب دیدگی تجهیزات حساس به وزش باد و گرد و خاک، احتمال خسارت دیدن محصولات کشاورزی و خطر حادثه در کوهنوردی وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان قم با تاکید بر اینکه رعایت توصیه‌های بهداشتی مربوط به کاهش کیفیت هوا، احتیاط در عبور و مرور جاده‌ای و خودداری از صعود به ارتفاعات با شیب‌ زیاد توصیه می‌شود، عنوان کرد: در این مدت باید از توقف در کنار سازه های موقت، ساختمان نیمه کاره یا درختان کهنسال خودداری شود.

وی افزود: اجرای تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت احتمالی به بخش کشاورزی، حصول اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و پوشش گلخانه‌ها، پرهیز از پرواز با هواگردهای سبک یا استفاده از دستگاه‌های پرنده کوچک، الزامی است.

مدیرکل هواشناسی استان قم با بیان اینکه دمای استان فردا شنبه افزایش می‌یابد، افزود: پیش‌بینی می‌شود دمای هوای استان شنبه ششم مردادماه 1403 حداکثر به 46 درجه سانتیگراد برسد.

حیدری تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود وضعیت هوای استان قم از روز یکشنبه هفتم مردادماه بهتر و کاهش یاید و پس از چند روز گرم در هفته‌های گذشته، دمای هوا سیر نزولی بگیرد و در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته پیش رو به 40 تا 42 درجه سانتیگراد هم برسد.

آخرین خبر قم در اینستاگرام :
https://instagram.com/qomtoday