نماد آخرین خبر

هوای 4 منطقه اصفهان و 2 شهر بر مدار قرمز آلودگی

منبع
صدا و سيما
بروزرسانی
هوای 4 منطقه اصفهان و 2 شهر بر مدار قرمز آلودگی

صدا و سیما/ هوای چهار منطقه اصفهان و دو شهر برمدار قرمز آلودگی است.

شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان بر اساس داده‌های ایستگاه سنجش فعال با میانگین ۹۹ AQI در مرز ناسالم برای گروه‌های حساس این درحالیست که این شاخص در ایستگاه‌های احمدآباد با ۱۵۶، کردآباد ۱۵۱ و شهر‌های کاشان با ۱۵۴ و سگزی با ۱۶۹ AQI برمدار قرمز آلودگی و در وضعیت ناسالم برای عموم است. همچنین شاخص کیفی هوا در ایستگاه‌های انقلاب با ۱۲۳، خرازی ۱۴۶، دانشگاه صنعتی ۱۰۳، رهنان ۱۱۲، کاوه ۱۰۲ و ولدان با ۱۰۵ AQI در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس و به رنگ نارنجی است. علاوه براین شاخص کیفی هوا در ایستگاه‌های میرزا طاهر با ۷۱، فیض ۸۶، فرشادی ۹۵، سپاهان شهر ۹۰، زینبیه ۹۰، رودکی ۵۲، پارک زمزم ۶۲ و ۲۵ آبان ۹۳ AQI در وضعیت قابل قبول است. مبارکه ۸۰، نجف آباد ۷۵، شاهین شهر ۷۶، زرین شهر ۸۰ و خمینی شهر با ۹۷ AQI در وضعیت قابل قبول است.
اداره کل هواشناسی استان اصفهان هم اعلام کرد امروز دمای هوا در مناطق مختلف استان دو درجه گرم‌تر می‌شود. همچنین بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر امواج ناپایدار ضعیف با رطوبت پایین در بخش‌هایی از شرق و شمال استان اصفهان در ساعات عصر و شب است. بر این اساس در این مناطق وزش باد نسبتاً شدید پیش بینی شد که سبب خیزش گرد و خاک، کاهش دید، کاهش کیفیت هوا و افزایش غلظت آلاینده‌ها به ویژه در نواحی مرکزی و شهر اصفهان می‌شود. همچنین با تصمیم کمیته مدیریت بحران فعالیت ساعت کاری ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان از ساعت ۶ تا ۱۰ صبح اعلام شده است.
اداره‌های چهار شهرستان اردستان، کاشان، آران و بیدگل، خور و بیابانک و بخش بادرود هم امروز تعطیل شد. فعالیت مؤسسات آموزشی و آموزشگاه‌ها و پایگاه‌های اوغات فراغت تابستانی استان نیز تا ساعت ۱۰ است. 
شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

آخرین خبر اصفهان در اینستاگرام :
https://instagram.com/isfahan_today