نماد آخرین خبر
  1. مهم
استانها

ترمینال جدید فرودگاه شهدای ایلام افتتاح شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
ترمینال جدید فرودگاه شهدای ایلام افتتاح شد

ایرنا/ سالن ترمینال جدید فرودگاه شهدای ایلام در مراسمی به صورت ویدئوکنفرانس با حضور مخبر، سرپرست ریاست جمهوری و جمعی از مسئولان کشوری و استانی به بهره‌برداری رسید.

رضا نخجوانی، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران روز شنبه در این مراسم در سالن ترمینال جدید فرودگاه شهدای ایلام، اظهار کرد: یکی از پروژه‌های مهم و اثرگذار این شرکت در کشور، توسعه فرودگاه شهدای ایلام با هدف ساماندهی و فراهم کردن تسیهلات لازم در راستای اجرای کنگره بزرگ اربعین حسینی بوده است.
نخجوانی تصریح کرد: پیشرفت فیزیکی این پروژه در سال ۱۴۰۰ حدود ۶۰ درصد بود که در دولت سیزدهم تکمیل و امروز به بهره‌برداری رسید.
وی مساحت سالن ترمینال جدید فرودگاه شهدای ایلام را 5 هزار و ۸۷۷ متر مربع عنوان کرد و افزود: بر این اساس فضای ترمینال این فوردگاه حدود ۲ برابر افزایش و ظرفیت مسافر هوایی این فرودگاه نیز به ۷۰۰ هزار نفر در سال افزایش خواهد یافت.
به گفته مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، با توجه به تکمیل و بهره‌برداری از زیرساخت‌های مناسب ترمینال جدید فرودگاه شهدای ایلام، تعداد پروازهای این فرودگاه می‌تواند به ۱۴۸ پرواز هفتگی ارتقا پیدا کند.
نخجوانی اعتبار هزینه شده در اجرای این پروژه را 4 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و یادآور شد: این میزان اعتبار در حوزه‌های تجهیز، ساخت ترمینال جدید و محوطه‌سازی فرودگاه شهدای ایلام است.
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اضافه کرد: البته‌ موضوع محوطه‌سازی بیرون ترمینال بوده و هم اکنون پیمانکار مربوطه در حال اجرای آن است که در آینده نزدیک تکمیل و اگر نواقصی هم در خود ترمینال وجود داشته باشد به‌تدریج اصلاح و تکمیل خواهد شد.
وی با بیان اینکه با صراحت اعلام می‌کنیم که ترمینال جدید فرودگاه ایلام قابلیت بهره‌برداری از همین امروز را دارد، گفت: هم‌زمان با افتتاح این پروژه، فرودگاه رامسر با فضای ترمینالی یک هزار و ۲۸۶متر مربع و افزایش ظرفیت مسافر به تعداد ۵۰۰ هزار نفر در سال و افزایش فضای اِفران به میزان ۴۵ هزار مترمربع نیز امروز افتتاح می‌شود.

آخرین خبر ایلام در اینستاگرام :
https://www.instagram.com/akharinkhabar_ilam/