نماد آخرین خبر

ارگ بلقیس مرمت می‌شود

منبع
صدا و سيما
بروزرسانی
ارگ بلقیس مرمت می‌شود

صدا و سیما/ مدیر پایگاه میراث‌فرهنگی ارگ بلقیس اسفراین گفت: برای مرمت ارگ تاریخی بلقیس ۴۰۰ میلیون تومان جذب شد.

حسین رحمانی، مدیر پایگاه میراث‌فرهنگی ارگ بلقیس اسفراین اظهار داشت: مرمت دیواره غربی ارگ تاریخی بلقیس که در بهمن‌ماه سال گذشته بر اثر بارندگی فروریخته بود بعد از پیگیری از اداره کل پایگاه‌های ملی و جهانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آغاز شد.
وی افزود: اعتباری افزودن بر ۴۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی در قالب اوراق بانکی برای مرمت دیواره غربی این بنای تاریخی تخصیص یافت که پس از تایید نهایی ، و با نقد کردن ۲۳۰ میلیون تومان این اوراق بانکی ،پیمانکار مشخص و مرمت آغاز شد.
مدیر پایگاه میراث‌فرهنگی ارگ بلقیس اسفراین با بیان اینکه انجام مطالعات و کاوش‌های باستان‌شناختی منجر به معرفی شهر بلقیس و تبیین اهمیت‌های فرهنگی آن می‌شود، گفت: این شهر تاریخی حدود ۲۰۰ هکتار وسعت دارد بنابراین باید تدابیر جدی برای حفاظت از آن اندیشیده شود.
مجموعه شهر تاریخی بلقیس دومین بنای عظیم خشتی و گلی ایران پس از ارگ بم است که به شماره ۴۴۹۷ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است و با توجه به اهمیت و غنای تاریخی آن در سال ۱۳۸۸ به عنوان پایگاه میراث فرهنگی مصوب و فعالیت مطالعاتی، مرمتی و باستان شناسی آن آغاز شد.

آخرین خبر خراسان شمالی در اینستاگرام :
https://instagram.com/bojnord_today