نماد آخرین خبر

چرا بودجه ۹۰۰ میلیونی روستای چناسک آبیک در الموت هزینه شد؟

منبع
فارس
بروزرسانی
چرا بودجه ۹۰۰ میلیونی روستای چناسک آبیک در الموت هزینه شد؟

فارس/ اعتبار استخر ذخیره آب کشاورزی روستای چناسک شهرستان آبیک سه سال پیش توسط سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین جابه‌جا و به الموت اختصاص داده شد و این موضوع انتقاد مردم و گلایه مسوولان آبیکی را به همراه داشته است.

جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان آبیک ظهر امروز در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار و در خصوص اختصاص بودجه‌های مدنظر در حوزه‌های مختلف بحث و تبادل نظر شد.در این جلسه نوبت به وضعیت بودجه حوزه کشاورزی رسید که رضا کرمی زیارانی بخشدار بخش مرکزی شهرستان آبیک خطاب به نماینده سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در این جلسه گفت: سه سال است که به مردم روستای چناسک قول ساخت استخر کشاورزی را داده‌ایم اما تکمیل نشده این در حالی است که در سال ۱۴۰۱، یک میلیارد تومان برای ساخت استخر به جهاد کشاورزی اعتبار اختصاص داده بودیم و ۹۰۰ میلیون تومان آن تخصیص یافته بود اما مسئولان جهاد کشاورزی استان آن را جابه‌جا و در الموت هزینه کردند.وی پس از جواب نماینده سازمان جهاد کشاورزی مبنی بر جبران این پول در سال گذشته افزود: جبران نکرده‌اید و باید ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده شهرستان آبیک در الموت را بازگردانید که بدون هماهنگی با شهرستان آبیک جابه‌جا شده بود.

این مسئول بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ با همان اعتبار ۹۰۰ میلیون تومان می‌توانستید ۵۰ هزار متر ورق خریداری و برای استخر هزینه کنید اما اکنون اذعان می‌کنید که قیمت آن افزایش یافته و گران شده که باید اعتبار را عملکردی از الموت به شهرستان آبیک برگردانید.
 
جابه‌جایی اعتبارات، اشکال شرعی دارد
در ادامه این جلسه فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی هم در واکنش به انتقال اعتبار استخر روستای چناسک شهرستان آبیک به الموت اذعان کرد: اعتبار شهرستان آبیک اگر در الموت هزینه شده شرعا اشکال دارد و باید بازگردانده شود.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ سازمان جهاد کشاورزی به ستاد انتخاباتی تبدیل شده بود و آن قدر ناهمگونی در تنظیم اعتبارات وجود داشت و سیاسی کاری و جناح بازی می‌شد که گزارش‌های زیادی در این زمینه دارم. ‌اینکه گفته می‌شود اشتباه از واحد آب و خاک بوده، صحیح نیست و بیان اینکه تخصیص با پیش‌بینی اعتبار تفاوت دارد، به نوعی بازی با کلمات است و قبول ندارم.

محمدبیگی اذعان کرد: زمانی که با رییس وقت سازمان جهاد کشاورزی جلسه داشتیم و لیست استخرها را قرار دادیم از ۵۰ تقاضا، ۴۰ تقاضا برای منطقه ای خاص بود و ۱۰ تقاضا برای باقی مناطق استان بود که این موضوع قابل تامل است.

قول مسئولان برای جبران اعتبار روستای چناسک
حجت الله مددخانی فرماندار شهرستان آبیک نیز با اشاره به پیگیری این موضوع و توافق با رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین برای جبران این اعتبار گفت: مسئولان جهاد کشاورزی استان قزوین باید این اعتبار را تامین کنند و تمام ژئوممبران (ورق‌های عایقی استخر) روستای چناسک خریداری شود.

وی افزود: رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین قول داده و تعهد کرده ژئوممبران استخر کشاورزی روستای چناسک را تهیه و تامین کند و ۹۰۰ میلیون تومان جبران شود که پیگیر این موضوع هم‌چنان هستیم تا پروژه تکمیل و به نتیجه برسد.

آخرین خبر قزوین در اینستاگرام :
https://instagram.com/qazvin_today