نماد آخرین خبر

افتتاح و اجرای ۳۰ پروژه شیلاتی همزمان با هفته دولت در استان بوشهر

منبع
فارس
بروزرسانی
افتتاح و اجرای ۳۰ پروژه شیلاتی همزمان با هفته دولت در استان بوشهر

فارس/ مدیرکل شیلات بوشهر گفت: در هفته دولت سال جاری ۳۰ پروژه مختلف شیلاتی افتتاح و کلنگ‌زنی خواهد شد.

عقیل امینی، مدیرکل شیلات استان بوشهر اظهار داشت: همزمان با هفته دولت سال جاری پروژه‌های مختلف شیلاتی از قبیل پرورش ماهی در قفس، مزارع پرورش میگو، صدف خوراکی و پروژه تأمین روشنایی چند اسکله صیادی در هفته دولت افتتاح و همچنین در همین هفته یک طرح تکثیر میگو و سه طرح تکثیر و نرسری ماهی دریایی نیز عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به نقش شیلات در اقتصاد دریا محور و ابلاغ آن از سوی مقام معظم رهبری، گفت: در این راستای سه طرح پرورش ماهی در قفس با ظرفیت اسمی هزار و ۵۰۰ تن ماهی دریایی، و همچنین هجده باب مزرعه پرورش میگو با ظرفیت اسمی نزدیک به ۶ هزار تن تولید میگوی پرورشی در هفته دولت سال جاری افتتاح خواهد شد.

امینی بیان کرد: محل اجرای سه پروژه پرورش ماهی در قفس در آب‌های شهرستان تنگستان و پروژه‌های مزارع پرورش میگو نیز در شهرستان‌های گناوه و بوشهر افتتاح خواهد شد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر ادامه داد: طرح پایلوت پرورش صدف خوراکی نیز در شمال استان یعنی شهرستان دیلم با ظرفیت اسمی تولید ۲۰ تن همزمان با هفته دولت افتتاح خواهد شد.

امینی پروژه تأمین روشنایی اسکله‌های صیادی را از دیگر پروژه‌ها عنوان کرد و گفت: انتقال خط برق و تأمین روشنایی در اسکله‌های چاه‌پهن، کری خورشهاب شهرستان تنگستان اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین در اسکله هاله شهرستان عسلویه پروژه محوطه‌سازی و اجرای سایبان از دیگر پروژه‌های عمرانی شیلات است که در هفته دولت افتتاح خواهد شد.

امینی یادآور شد: خوشبختانه با افتتاح این پروژه‌ها زمینه اشتغال ۵۴۵ نفر به‌صورت مستقیم ایجاد خواهد شد.

آخرین خبر بوشهر در اینستاگرام :
https://instagram.com/bushehr_akhbar