نماد آخرین خبر

افتتاح 10 مرکز تسهیل‌گری ازدواج در همدان

منبع
فارس
بروزرسانی
افتتاح 10 مرکز تسهیل‌گری ازدواج در همدان

فارس/ معاون اداره کل ورزش و جوانان همدان با تاکید بر حوزه تسهیل‌گری ازدواج جوانان گفت: 10 مرکز تسهیل‌گری به نام همسان‌گزینی در استان ظرف یک سال گذشته افتتاح شده است.

میلاد مرادی، معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان اظهار کرد: در این بازه زمانی در حوزه سازمان‌های مردم نهاد دارای مجوز، 25 مجوز صادر شده که در حال حاضر در مجموع شمار سازمان‌های مردم نهاد به 145 سازمان می‌رسد.

وی با بیان اینکه این سازمان‌ها در زمینه‌های مختلف اعم از اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در حال فعالیت هستند افزود: در راستای تسهیل‌گری فرآیند صدور مجوز نیز اقدامات شایان ذکری انجام شده به طور مثال تعداد نفرات لازم برای دریافت مجوز به سه نفر و مدت زمان صدور مجوز نیز کاهش پیدا کرده است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان در ادامه یادآور شد: سازمان‌های مردم نهاد برای دریافت حمایت از معاونت جوانان نیاز به دریافت شناسه حقوقی دارند از همین رو طی سال گذشته 55 درصد از این سازمان‌ها آموزش دیدند تا شناسه حقوقی دریافت کنند.

مرادی در ادامه با بیان اینکه در زمینه مسئله تسهیل‌گری ازدواج جوانان تا پیش از این مرکزی نداشتیم خاطرنشان کرد: طی سال گذشته 10 مرکز تسهیل‌گری به نام همسان گزینی افتتاح شده و پیش‌بینی می‌شود این تعداد به 20 مرکز افزایش پیدا کند.
وی با اشاره به اینکه در بخش آگاهی بخشی به جوانان در حوزه زندگی پایدار و آسان، 360 کارگاه آموزشی برای جوانان 18 تا 35 برگزار شده است گفت: 11 هزار جوان به طور رایگان در این کارگاه‌ها شرکت کردند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان ارائه مشاوره رایگان را از اقدامات مهم این معاونت برشمرد و افزود: در مرکز مشاوره پیش از ازدواج و خانواده، ارائه مشاوره به طور رایگان به جوانان کم برخورد صورت می‌گیرد به طوری که 700 مشاوره رایگان خدمات جوانان بودیم و هر جوان سه جلسه از مشاوره بهره‌مند شده است.

آخرین خبر همدان در اینستاگرام :
https://www.instagram.com/hamedan_today