نماد آخرین خبر

اختصاص ۱۳۲ سامانه حمل‌ونقل هوشمند به کردستان

منبع
ايمنا
بروزرسانی
اختصاص ۱۳۲ سامانه حمل‌ونقل هوشمند به کردستان

ایمنا/ مدیرکل راهداری کردستان از رشد چشمگیر در ارتقاء کمی سامانه‌های حمل و نقل هوشمند در استان خبر داد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته ۱۳۲ سامانه جدید به این استان اختصاص یافته است.

فرزاد حسنی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان اظهار کرد: این اداره کل طی سه سال گذشته نسبت به ارتقای کمی و کیفی سامانه‌های حمل و نقل هوشمند اقدام کرده که اکنون به جهش قابل توجهی دست یافته و جزء استان‌های پیشرو در این زمینه است.
وی افزود: با توجه به دیدگاه مثبت سازمان راهداری و عنایت ویژه رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور، طی یکسال گذشته (از اربعین سال گذشته تا کنون) اختصاص ۱۳۲ سامانه حمل و نقل هوشمند برای استان تصویب شد که هم اکنون به مرحله عملیاتی رسیده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان اضافه کرد: در حال حاضر تعداد قابل توجهی از این سامانه‌ها آماده نصب است و پیش بینی می‌کنیم تا قبل از پایان فصل عمرانی به مرکز پایش تصویری استان متصل شود.
حسنی تصریح کرد: با اضافه شدن این تعداد سامانه، میزان سامانه‌های هوشمند ۱۳۸ درصد افزایش می‌یابد.
وی با اشاره به مزایای این سامانه‌ها، تصریح کرد: این خدمات به منظور بهینه کردن و مدیریت سفر به ویژه در مواقع بارش‌ها می‌تواند کمک رسان هموطنان باشد و کاهش زمان سفر و ترافیک ناشی از وقوع سوانح و ترافیک را در پی خواهد داشت.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان اضافه کرد: دسترسی به اطلاعات و شرایط ترافیکی، مدت زمان سفر و اطلاع از وضعیت محورها از دیگر خدماتی است که از طریق سامانه جاده‌های هوشمند به مسافران این امکان را می‌دهد که زمان سفر خود را مدیریت کنند.

آخرین خبر کردستان در اینستاگرام :
https://instagram.com/kurdistan.online