نماد آخرین خبر

حدود 7 هکتار از مراتع قزوین در آتش سوخت

منبع
ايرنا
بروزرسانی
حدود 7 هکتار از مراتع قزوین در آتش سوخت

ایرنا/ فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی قزوین گفت: ۶.۹ هکتار از مراتع استان از ابتدای سال جاری تاکنون در حوادث مختلف آتش‌سوزی از بین رفت.

سرهنگ کیومرث سلیمانی، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین اظهار کرد: پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی در مراتع و منابع طبیعی استان همواره یکی از دغدغه‌های این سازمان بوده که در این راستا نیز برنامه‌های متعدد را تدوین و اجرایی کرده است.
وی برنامه های اجرا شده در حوزه حفاظت از منابع طبیعی را آموزش و تجهیز همیاران طبیعت دانست و تصریح کرد: افراد و گروه های تحت عنوان همیاران طبیعت در تمام روستاهای استان قزوین آموزش دیده و به وسایل مهار آتش همچون آتش کوب مجهز شده اند که در صورت آتش سوزی بلافاصله وارد عمل می شوند.
سرهنگ سلیمانی ادامه داد: همچنین در سال گذشته آموزش های مدون و بسیار خوبی به اهالی بومی روستاها، دامداران و چوپان ها داده شد تا اقدامات مورد نیاز و ایمنی را هنگام روشن و خاموش کردن آتش در منابع طبیعی رعایت کرده و در هنگام رویت آتش سوزی اقدمات اولیه مهار حریق را انجام دهند.
این مسئول از هم استانی‌ها و مسافران در مسیر مراتع و منابع طبیعی استان قزوین درخواست کرد تا از روشن کردن آتش در مراتع خودداری کرده و در صورت هنگام ترک محل نسبت به خاموش کردن آن مسئولانه رفتار کنند.

آخرین خبر قزوین در اینستاگرام :
https://instagram.com/qazvin_today