نماد آخرین خبر

ارتقای درجه ۸ شهرداری در هرمزگان

منبع
فارس
بروزرسانی
ارتقای درجه ۸ شهرداری در هرمزگان

فارس/ استاندار هرمزگان در پی اعلام موافقت وزیرکشور با ارتقاء درجه ۸ شهرداری در استان، این گام مهم را نتیجه تلاش در مسیر توسعه شهری دانست.

مهدی دوستی، استاندار هرمزگان در این خصوص اظهار داشت: در اعلام اخیر وزارت کشور ۳۳ شهرداری در کشور ارتقاء درجه یافته‌اند که سهم هرمزگان ۳۰ درصد این تعداد بوده است.

استاندار هرمزگان توسعه شهری را بخش مهمی از برنامه توسعه متوازن استان برشمرد و افزود: تلاش شهرداران و پیگیری‌های انجام شده برای ارتقای درجه‌ی ۸ شهرداری استان ستودنی است و علاوه بر تأثیر بسزایی که در افزایش دستمزد کارکنان خواهد داشت موجب افزایش اعتبار و بودجه های عمرانی و اختصاص تجهیزات و ماشین آلات شهرداری ها نیز خواهد بود.

وی افزود: براساس ابلاغیه وزیر کشور درجه شهرداری بستک به درجه ۷ ، شهرداری های پل و تازیان پایین به درجه ۵ ارتقا یافته اند و شهرداری های سردشت، بالاشهر، گروک، شهردالی و لمزان نیز به درجه ۴ رسیدند.

به گفته استاندار هرمزگان، هرچند در یک دوره چهار ساله شهرداری‌ها می توانند ارتقاء درجه داشته باشند اما این مهم چندین دوره به تعویق افتاده بود که با تکمیل مستندات و تأیید استانداری این اتفاق مهم رخداد ‌و پیش ازاین شهرداری بندرلنگه نیز بعد از سالیان به درجه ۸ ارتقاء یافته است.

گفتنی‌ست این ارتقای درجه بر اساس تبصره ۳ ماده یک آیین نامه حقوق و مزایای شهرداران، مصوب یکم تیرماه ۱۳۷۰ و مبتنی بر شاخص‌های درآمد مستمر و خالص شهرداری، جمعیّت و موقعیت شهر از لحاظ تقسیمات کشوری انجام شده است.

اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ نیز استانداری هرمزگان به سطح ۱ ارتقا یافته بود.

آخرین خبر هرمزگان در اینستاگرام :
https://instagram.com/hormozgan.today