نماد آخرین خبر

افزایش 200 درصدی پهنای باند اینترنت مخابرات در روستاهای بیجار

منبع
فارس
بروزرسانی
افزایش 200 درصدی پهنای باند اینترنت مخابرات در روستاهای بیجار

فارس/ مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: پهنای باند اینترنت پرسرعت مخابرات چهار مرکز روستایی شهرستان بیجار با هدف بهبود کیفیت و عملکرد سرویس‌های مبتنی بر دیتا ۲۰۰ درصد ارتقا یافت.

آزاد حکمت، مدیر مخابرات منطقه کردستان اظهار داشت: توسعه و تقویت پهنای باند اینترنت مخابرات، شرایط دسترسی سریعتر مشتریان به محتواهای موجود در فضای مجازی، کاهش ترافیک، بهبود کیفیت و افزایش سرعت در انتقال داده‌ها را فراهم می‌سازد.

وی افزود: پهنای باند اینترنت در روستاهای خورخوره، سیدان، زاغه فولاد و شرکت راه‌آهن اسفنجی از توابع شهرستان بیجار با انجام پروژه‌های زیرساختی و توسعه‌ای از ۳۵ مگ به ۱۰۰ مگ معادل ۲۰۰ درصد افزایش یافته است.

حکمت بیان کرد: با اجرا و تحقق پروژه‌های مخابراتی در حوزه انتقال، زیرساخت‌های لازم برای ارتقای کسب و کارهای آنلاین و بومی، آموزش، بهداشت، فرهنگی در نقاط روستایی فراهم خواهد شد.

مدیر مخابرات منطقه کردستان با اشاره به اینکه توسعه و ایجاد زیرساخت‌های دیتا در نقاط روستایی می‌تواند از پدیده اجتماعی مهاجرت به شهرها جلوگیری کند تصریح کرد: مخابرات منطقه کردستان در کنار وظایف اصلی خود به برنامه مسئولیت‌های اجتماعی در این حوزه توجه و نگاه ویژه‌ای دارد که برای تحقق این مهم گام‌های بلندی برداشته است.

وی با اشاره به نیاز روزافزون مردم به سرویس‌های مبتنی بر دیتا اعلام کرد: با ایجاد زیرساخت‌های لازم در حال حاضر ۴۹ روستا در شهرستان بیجار زیرپوشش اینترنت پرسرعت مخابرات هستند.

آخرین خبر کردستان در اینستاگرام :
https://instagram.com/kurdistan.online