نماد آخرین خبر

افزایش سرعت وزش باد با احتمال طوفان در خراسان رضوی

منبع
ايرنا
بروزرسانی
افزایش سرعت وزش باد با احتمال طوفان در خراسان رضوی

ایرنا/ کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: افزایش سرعت وزش باد در استان به ویژه در ساعات بعد از ظهر همچنان پیش‌بینی می‌شود که در نواحی بادخیز گاهی شدید همراه با گرد و خاک، کاهش دید، کاهش کیفیت هوا، با احتمال طوفان خواهد بود.

آذر رضایی‌پور، کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی اظهار کرد: با توجه به جهت جریانات هوا، انتقال ذرات گرد و غبار به سایر نواحی استان از جمله نواحی مرکزی و شهر مشهد وجود دارد که باعث می‌شود در برخی از ساعات، کیفیت هوا کاهش یابد و شاخص کیفیت هوا در حد ناسالم قرار بگیرد.
وی ادامه داد: همچنین در روزهای ابتدایی هفته آینده در قسمت‌های شمالی خراسان رضوی به ویژه شمال غرب استان افزایش ابرناکی، بارش‌های رگباری توأم با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود که با توجه به رگباری بودن بارش‌ها احتمال آب گرفتگی و رواناب نیز وجود دارد.
کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: از روز جمعه هفته جاری نیز روند کاهش دمای هوا در استان آغاز می‌شود که تا یکشنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت.
رضایی‌پور با بیان این که طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین ۲۵ تا ۳۷ درجه سلسیوس بالای صفر در نوسان بوده است، ادامه داد: بیشینه دمای هوای امروز مشهد به ۳۶ درجه سلسیوس می‌رسد و کمینه دمای هوای امشب مشهد بدون تغییر همان ۲۵ درجه سلسیوس خواهد بود.
وی اضافه کرد: قوچان با کمینه دمای هوای ۱۹ درجه سلسیوس و شهرستان‌‌های بردسکن و سبزوار با بیشینه دمای هوای ۴۳ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.
وی ادامه داد: همچنین در این بازه زمانی بیشترین شدت وزش باد از شهرستان‌های سبزوار با ۶۵ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.
 
  
  

آخرین خبر خراسان رضوی در اینستاگرام :
https://www.instagram.com/khorasan_today
آخرین خبر خراسان رضوی در تلگرام :
https://t.me/Toos_today