نماد آخرین خبر

کشف ۴۵۰ کیلوگرم قارچ ترافل قاچاق در گلستان

منبع
فارس
بروزرسانی
کشف ۴۵۰ کیلوگرم قارچ ترافل قاچاق در گلستان

فارس/ فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گلستان گفت: ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی با همکاری نیروی انتظامی از یک خودروی مشکوک در پلیس‌راه آزادشهر، رامیان، ۴۵۰ کیلوگرم قارچ ترافل قاچاق، شناسایی،کشف و ضبط کردند.

سرهنگ عیسی گلبینی‌مفرد، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان اظهار کرد: حفظ و حراست منابع طبیعی از اولویت‌های مهم بقای حیات و امنیت زیستی است و در همین راستا ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی استان با احساس مسئولیت به شکل مداوم در حال رصد عرصه‌های ملی هستند.

وی با تاکید بر اینکه حفظ منابع طبیعی بدون همکاری دلسوزانه و مسئولانه شهروندان محقق نمی‌شود، تصریح کرد: یکی از مواردی که در حوزه حفاظت روبرو هستیم، برداشت "قارچ ترافل" از طبیعت است، که آسیب جدی را به منابع طبیعی وارد می‌کند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان خاطرنشان کرد: ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان رامیان با همکاری نیروی انتظامی در پلیس راه آزادشهر به خودرو مزدا مشکوک شده و پس از بررسی و بازدید از خودرو موردنظر، ۴۵۰ کیلوگرم قارچ ترافل، شناسایی، کشف و ضبط کردند.

وی ادامه داد: فرد متخلف دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای ادامه رسیدگی به تخلف مرتکب شده به دستگاه قضایی معرفی شد و خودرو وی نیز به پارکینگ منتقل گردید.

گفتنی است، برداشت قارچ ترافل باعث از بین رفتن بذرها و نهال‌های کوچک درختان و برهم خوردن نظم خاک جنگل و در نهایت خشکی درختان می‌شود.

برداشت ترافل همه ساله از اواخر اسفند آغاز و تا شهریور ادامه دارد و برخی افراد سودجو به دلیل قیمت بالای آن برای کسب درآمد با تخریب ریشه درختان اقدام به برداشت غیرقانونی این ماده خوراکی می‌کنند.

آخرین خبر گلستان در اینستاگرام :
Instagram.com/golestan_today

آخرین خبر گلستان در اینستاگرام :
Instagram.com/golestan_today