نماد آخرین خبر

ورود ۵۳۰ زائر افغانستانی اربعین از مرز دوغارون

منبع
ايرنا
بروزرسانی
ورود ۵۳۰ زائر افغانستانی اربعین از مرز دوغارون

ایرنا/ فرماندار تایباد واقع در شرق خراسان رضوی گفت: ۵۳۰ زائر افغانستانی برای شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی و عزاداری‌های پایانی ماه صفر در ۲ روز گذشته از طریق گذرگاه مرزی دوغارون وارد کشور شدند.

مهدی شیردل، فرماندار تایباد واقع در شرق خراسان رضوی اظهار کرد: این زائران از شهرهای کابل، هرات و غزنی وارد این مرز رسمی شدند و مورد استقبال ستاد اربعین شهرستان تایباد قرار گرفتند.
وی خاطرنشان کرد: این تعداد زائر با ۱۳ دستگاه اتوبوس ناوگان حمل و نقل افغانستان از گذرگاه رسمی دوغارون راهی مرز چذابه در استان خوزستان شدند.
فرماندار تایباد گفت: امسال موکب‌های پذیرایی از اتباع افغانستان در ورودی مرز دوغارون در فضایی به مساحت یک هزار و ۷۰۰ متر مربع برپا شده است.
شیردل افزود: در موکب‌های این منطقه با برنامه‌های دینی، فرهنگی، شرعی، امدادی، خدماتی، حمل و نقل، درمانی و هلال احمر و سه وعده صبحانه، ناهار و شام از عزاداران حسینی کشور همسایه افغانستان استقبال و پذیرایی می‌شود.
وی بیان کرد: ارائه خدمات به زائران حسینی این کشور همسایه تا آخرین روزهای ورود آنان به مرز زمینی دوغارون ادامه دارد و در این راستا از همه ظرفیت‌ها استفاده شده است.
فرماندار تایباد اضافه کرد: با استفاده از توان نیروهای مردمی، ۲۵۰ نفر به صورت خودجوش به زائران در مرز خدمت‌رسانی می‌کنند و خدمات مناسبی برای زائران حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) در این نقطه از کشور اندیشیده شده است تا زمینه عبور آسان و بدون دغدغه آنها فراهم شود.
وی تصریح کرد: همچنین برای سهولت در ورود زائران اربعین افغانستانی به دوغارون، تعداد گیت‌های ورودی در سالن مسافری پایانه مرزی دوغارون ۲ برابر شده و از چهار گیت به هشت گیت افزایش یافته است.

آخرین خبر خراسان رضوی در اینستاگرام :
https://www.instagram.com/khorasan_today
آخرین خبر خراسان رضوی در تلگرام :
https://t.me/Toos_today