نماد آخرین خبر

شیر‌های ایمنی درون‌چاهی پارس جنوبی بومی‌سازی شد

منبع
صدا و سيما
بروزرسانی
شیر‌های ایمنی درون‌چاهی پارس جنوبی بومی‌سازی شد

صدا و سیما/ مدیر مهندسی نفت و گاز شرکت نفت و گاز پارس گفت: شیر‌های ایمنی درون‌چاهی یکی از تجهیزات پرکاربرد در میدان مشترک پارس جنوبی به همت یک شرکت دانش‌بنیان بومی‌سازی شد.

عباس روحی، مدیر مهندسی نفت و گاز شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به سهم قابل توجه و راهبردی میدان مشترک پارس جنوبی در تأمین سبد انرژی کشور، اظهار کرد:
وی با تأکید بر نقش حائز اهمیت شیر‌های ایمنی درون‌چاهی در کنترل از راه دور در شرایط اضطراری و مهار فوران احتمالی چاه‌ها، بیان کرد: عملیات تعمیر و نصب شیر‌های ایمنی درون‌چاهی، به همت تیم‌های عملیاتی مدیریت مهندسی نفت و گاز شرکت نفت و گاز پارس از پارسال آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود در صورت مساعدبودن شرایط آب و هوایی، تا چند ماه آینده به پایان برسد.
مدیر مهندسی نفت و گاز شرکت نفت و گاز پارس به بومی‌سازی این تجهیز تحریمی از سوی یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و توضیح داد: طی قراردادی با یکی از شرکت‌های داخلی، نوعی از شیر ایمنی درون‌چاهی که در میدان مشترک پارس جنوبی استفاده می‌شود، به روش مهندسی معکوس بومی‌سازی شده و تاکنون ۲۳ قطعه آن خریداری شده و در حال نصب است.
روحی مقدار صرفه‌جویی ارزی در این طرح را حدود ۲۰۰ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: در صورت تأمین‌نشدن این قطعه کاربردی که به روش مهندسی معکوس ساخته شده است، تعمیر چاه‌ها با استفاده از دکل حفاری اجتناب‌ناپذیر بود که در این صورت، هزینه‌ای افزون بر ۲۰۰ میلیون دلار به کشور تحمیل می‌شد.
او نکته قابل توجه در انجام عملیات ایمن‌سازی چاه‌ها را شرایط جغرافیایی سخت منطقه دانست و گفت: این عملیات با برنامه‌ریزی دقیق و تلاش شبانه‌روزی تیم‌های عملیاتی این مدیریت، بدون نیاز به حضور دکل، با کمترین هزینه و حداقل زمان ممکن انجام می‌شود.

آخرین خبر بوشهر در اینستاگرام :
https://instagram.com/bushehr_akhbar