نماد آخرین خبر

برگزاری پیاده‌روی جاماندگان اربعین در ۱۷ نقطه آذربایجان‌ غربی

منبع
فارس
بروزرسانی
برگزاری پیاده‌روی جاماندگان اربعین در ۱۷ نقطه آذربایجان‌ غربی

فارس/ معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌ غربی گفت: مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین در بیش از ۱۷ نقطه با طول مسیر حدود ۵۰ کیلومتر در سطح استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام رحمان خضرلو، معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌ غربی اظهار کرد: مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین در بیش از ۱۷ نقطه با طول مسیر حدود ۵۰ کیلومتر در سطح استان برگزار می‌شود.
وی افزود: در این پیاده‌روی بیش از ۱۱۰ موکب برای پذیرایی و ارائه خدمات فرهنگی، آموزشی ویژه خانواده‌ها، نوجوانان، جوانان و عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) آماده و مهیا شده است.
خضرلو اضافه کرد: پیاده‌روی و اجتماع جاماندگان اربعین حسینی(ع) به صورت مردمی و با مشارکت تمامی دستگاه‌ها، سازمان‌های دولتی تشکل‌ها و هیئات مذهبی برگزار خواهد شد.
وی با دعوت از مردم ولایتمدار و شهیدپرور مردم استان در این پیاده‌روی گفت: مسیر حرکت و اجتماع مردم ارومیه از میدان شهدا تا مزار شهدای باغ رضوان، خوی از میدان ولیعصر تا گلزار شهدا، چالدران از مسجد صاحب‌الزمان تا مقبره سیدصدرالدین، ماکو از مسجد محله تازه تا مسجد جامع، تکاب از خیابان انقلاب مقابل شهرداری تا مصلای حضرت بقیه‌الله الاعظم(عج) و سلماس از فلکه یادبود تا گلزار شهدا خواهد بود.
خضرلو ادامه داد: پیاده‌روی جاماندگان اربعین در میاندوآب نیز از حوزه علمیه خواهران تا مزار شهدای گمنام، نقده از روبه‌روی شهرداری (میدان امام خمینی فلکه شهرداری) تا مزار شهدا، محمدیار از شهرداری تا روبه‌روی پلیس راه نقده مهاباد، شاهین‌دژ نیز مراسم عزاداری و محفل جاماندگان اربعین حسینی اذان مغرب در حسینیه مزار مطهر شهدای گمنام و اجتماع مادران و کودکان مسجد سیدالشهدا(ع) برگزارمی‌شود.
وی گفت: در شهرستان شوط هم از مسجد رسول اکرم(ص) تا مسجد جامع، چایپاره از مسجد جامع قره ضیاءالدین تا مزار شهدای گمنام (پارک ملت)، پیرانشهر تجمع جلوی موکب اهل سنت در کارخانه قند، باروق از امام‌زاده غریب تا گلزار شهدا، چهاربرج از میدان امام خمینی(ره) تا بقعه تاج‌الدین و در بسیاری از بخش‌ها، روستاها و مناطق هم پیاده‌روی به صورت خودجوش و مردمی برگزار می شود.
خضرلو افزود: پیاده‌روی جاماندگان شهرستان ارومیه یکشنبه چهارم شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ عصر از میدان شهدا تا مزار شهدا بوده و اتوبوس‌ها و وسایل نقیله شهری برای رفت و برگشت و پارکینگ برای پارک وسایل نقلیه هماهنگ شده است.
معاون فرهنگی،آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی اضافه کرد: شعار اربعین امسال «کربلا طریق‌الاقصی» است و با توجه به اهمیت ابعاد فرهنگی و تبلیغی اربعین و انتقال پیام حرکت عظیم اربعینی به سراسر جهان و عدم امکان حضور بسیاری از عاشقان و دلدادگان اباعبدالله الحسین(ع) در پیاده‌روی نجف تا کربلا مراسم پیاده‌روی جاماندگان مثل سال‌های قبل، امسال نیز برگزار خواهد شد.
لازم به ذکر است، آذربایجان‌ غربی تنها استان کشور است که مرز بازرگان در شمال این استان مبدأ ورودی زائران خارجی و مرز تمرچین در جنوب این استان مبدأ خروجی زائران اربعین حسینی است.

آخرین خبر آذربایجان غربی در اینستاگرام :
https://instagram.com/wazerbaijan_today