نماد آخرین خبر

اولین شهرک انرژی خورشیدی خراسان جنوبی در خوسف در دست ساخت است

منبع
ايرنا
بروزرسانی
اولین شهرک انرژی خورشیدی خراسان جنوبی در خوسف در دست ساخت است

ایرنا/ استاندار خراسان جنوبی گفت: احداث اولین شهرک خورشیدی استان که سومین مجموعه تخصصی در کشور است، ظرفیت برق شهرک صنعتی خوسف را پنج مگاوات افزایش می‌دهد.

جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی در حاشیه سفر به شهرستان خوسف به اقدامات صورت گرفته در راستای توسعه زیرساخت‌ها در شهرک صنعتی شهید رحمانی اشاره و اظهار کرد: پست ۱۳۲ کیلوولت، فیبرنوری، تامین روشنایی، جدول گذاری و آماده سازی معابر و ۵۰ هکتار شهرک خورشیدی از زیرساخت‌های در دست اجرا در این شهرک صنعتی است.
استان خراسان جنوبی با داشتن بیش از ۳۰۰ روز آفتابی در سال یکی از مناطق مستعد برای تولید انرژی‌های نو و تجدیدپذیر از جمله انرژی خورشیدی است.
وی همچنین گفت: هفت پروژه عمرانی و اقتصادی در دومین روز هفته دولت با اعتبار بیش از ۱۲ هزار و ۶۱۰ میلیارد ریال در شهرستان خوسف افتتاح یا کلنگ زنی شد.
استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: بهره برداری از خط تولید هیدروکربن با اعتبار ۹۷ میلیارد ریال، واحد گلخانه با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال، واحد مرغ تخمگذار با اعتبار ۲۲۰ میلیارد ریال و پروژه تکمیل راه روستایی چاه طالب آباد با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال از جمله این پروژه‌هاست.
وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی کارخانه شمش چدن در شهرک صنعتی خوسف گفت: هفته دولت سال ۱۴۰۲ فاز یک این پروژه (کنسانتره آهن) با سرمایه‌گذاری خارجی ۶۰ میلیون دلاری افتتاح شد.
قناعت با بیان اینکه این کارخانه زمینه اشتغال مستقیم ۱۵۰ نفر و ۲۰۰ نفر را غیرمستقیم فراهم آورده است افزود: سرمایه گذار چینی برای احداث فاز دوم کارخانه که در این سفر کلنگ زنی شد، پنج هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری می‌کند.
وی به بهره برداری از ۲۳.۵ کیلومتر باند دوم محور خوسف - طبس اشاره کرد و گفت: برای احداث این محور بیش از چهار هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است و طبق گزارش اداره کل راه و شهرسازی ۱۵ کیلومتر دیگر از پروژه دوبانده سازی این محور به زودی به مناقصه می‌رود و از سمت خوسف اجرا خواهد شد.
استاندار خراسان جنوبی از احداث واحد فرآوری مس چاه شندا با اعتبار ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به عنوان دیگر پروژه‌ای یاد کرد که عملیات اجرایی آن به مناسبت هفته دولت آغاز شد.
قناعت در دومین روز هفته دولت برای افتتاح چند طرح عمرانی و اقتصادی به خوسف در ۳۵ کیلومتری مرکز استان سفر کرد.
دوم تا هشتم شهریور هفته دولت نام گرفته است.

آخرین خبر خراسان جنوبی در اینستاگرام :
https://instagram.com/skhorasan_today