نماد آخرین خبر

دستگیری 7 متهم به حفاری غیرمجاز در سنندج

منبع
صدا و سيما
بروزرسانی
دستگیری 7 متهم به حفاری غیرمجاز در سنندج

صدا و سیما/ به گفته مدیرکل میراث فرهنگی کردستان، حفاران غیرمجاز برای دستیابی به گنج، اقدام به حفر تونل ۳۰ متری در سنندج کردند.

منصور مهرزاد، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: در پی گزارش مردمی مبنی بر حفاری غیرمجاز در زمین‌های زراعی یکی از روستا‌های شهرستان سنندج، اقدامات لازم برای بررسی و تحقیقات در دستور کار قرار گرفت.
وی با بیان اینکه پس از حضور نیرو‌های یگان حفاظت شهرستان و پاسگاه انتظامی در محل جرم، هفت نفر با هویت بومی شناسایی و دستگیر شدند، گفت: این افراد اقدام به حفر چاله به عرض یک ونیم متر و عمق ۳۰ متر به قصد کشف اشیای تاریخی کرده بودند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، اضافه کرد: از متهمان یک دستگاه موتور برق، ۲ دستگاه کمپرسور برقی، یک دستگاه پمپ ۲ سر، یک دستگاه دریل هلتی، یک دستگاه بلوور، یک دستگاه بالابر، یک دستگاه خودرو وانت پیکان و تعدادی آلات و ادات حفاری کشف و ضبط شد.
به گفته وی پرونده قضایی متهمان تشکیل شده و این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.
مهرزاد یادآور شد: از مردم استان بویژه دوستداران میراث‌فرهنگی استان انتظار می‌رود با احساس مسئولیت همگانی در راستای مقابله با متخلفان و سوداگران میراث‌فرهنگی ما را در حفاظت از این سرمایه ملی یاری کنند.

آخرین خبر کردستان در اینستاگرام :
https://instagram.com/kurdistan.online