نماد آخرین خبر

ثبت ۱۸ روز هوای پاک در چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری

منبع
فارس
بروزرسانی
ثبت ۱۸ روز هوای پاک در چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری

فارس/ مدیرکل سازمان محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس آمار ایستگاه‌های سنجش هوا، این استان از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۱۸ روز هوای پاک و ۱۲۱ روز هوای قابل قبول داشته است.

سعید یوسف‌پور، مدیرکل سازمان محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: بر اساس آمار ایستگاه‌های سنجش هوا در چهارمحال و بختیاری از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۱۸ روز هوای پاک و ۱۲۱ روز هوای قابل قبول داشته است.

مدیرکل سازمان محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری با اشاره به تغییر اقلیم در استان، ادامه داد: این استان در پنج ماهه نخست سال ۹ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس وجود داشته است.

وی با بیان اینکه که حدود ۱۷۶ هزار هکتار اراضی مستعد تولید گرد و غبار در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، افزود: دشت شهرکرد و چالشتر، سفیددشت بروجن و خانمیرزا مهم‌ترین کانون‌های مولد ریزگردهای درون استان هستند.

یوسف‌پور اضافه کرد: بیشترین مشکل ریزگردها را در اوایل فصل پاییز به دلیل خشکی هوا و زمین و شخم و شیار مواجه هستیم که در بعضی ساعات از شبانه‌روز هوا برای همه‌ گروه‌ها ناسالم می‌شود‌.

مدیرکل سازمان محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ایستگاه شناسایی آلودگی هوا در شهرکرد وجود دارد، بیان کرد: ایستگاه لردگان و بروجن هم مستقر شده است که تحلیل دقیقی از هوای استان انجام شود.

وی عنوان کرد: اصفهان و خوزستان کانون‌های مولد بیرون استانی گرد و غبار در این استان هستند که بر هوای چهارمحال و بختیاری اثر می‌گذارد.

یوسف‌پور اذعان کرد: کشورهایی مانند عربستان، عراق، مرز سوریه، کویت و گاهی اردن بر اساس تغییر اقلیمی که در جهان وجود دارد، کانون‌های مولد گرد و غبار هستند و کشور ایران را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

مدیرکل محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه کشور در کانون خشکسالی خاورمیانه قرار دارد، باید خودمان را سازگار و تاب‌آور در مقابل ریزگردها کنیم تا با مشکل مواجه نشویم.

آخرین خبر چهارمحال و بختیاری در اینستاگرام :
https://instagram.com/Shahrekordtoday