نماد آخرین خبر

وضعیت نامشخص علنی یا غیرعلنی‌بودن استیضاح شهردار همدان

منبع
ايرنا
بروزرسانی
وضعیت نامشخص علنی یا غیرعلنی‌بودن استیضاح شهردار همدان

ایرنا/ استیضاح سیدمسعود حسینی شهردار همدان در حالی قرار است عصر امروز در صحن شورا برگزار شود که عدم اعلام علنی یا غیرعلنی شدن این نشست، واکنش‌های زیادی را از سوی رسانه‌ها و کاربران فضای مجازی به دنبال داشته است.

استیضاح شهردار همدان از مدت ها پیش مطرح بود تا اینکه بالاخره با تصمیم اعضای شورای شهر قرار است این اتفاق امروز سه شنبه رقم بخورد و این درحالی است که هنوز تصمیمی در خصوص علنی یا غیرعلنی برگزار شدن این جلسه اعلام نشده است.

رسانه ها و فعالان فضای مجازی در همدان خواستار این شده اند که جلسه استیضاح شهردار به شکل علنی برگزار شود.

علی رضایی سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان در این باره گفت: علنی یا غیرعلنی کردن جلسه امروز سه شنبه صحن شورا پیرامون استیضاح شهردار این شهر بستگی به رای اعضا دارد.

وی اظهار کرد: جلسه استیضاح سیدمسعود حسینی شهردار همدان در حالی عصر امروز در صحن شورا برگزار می شود که موضوع علنی یا غیرعلنی بودن این نشست بستگی به رای اکثریت دارد.

رضایی گفت: امروز تا قبل از ظهر جلسه ای را پیرامون علنی یا غیرعلنی بودن استیضاح شهردار برگزار خواهیم کرد و رای گیری انجام می شود.

مهدی حیدری رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان نیز در واکنش به علنی یا غیر علنی بودن جلسه استیضاح شهردار گفت: چه دلیلی دارد که این جلسه غیرعلنی باشد.

وی افزود: رسانه ها باید در این جلسه حضور داشته باشند تا چرایی استیضاح شهردار و توضیحات لازم موافقان و مخالفان را به مردم منعکس کنند تا قضاوت در فضای عادلانه صورت بگیرد.

حیدری بیان کرد: شعار شورای ششم شهر همدان بر پایه شفاف سازی بوده و اکنون وقت آن رسیده تا این شفاف سازی توسط رسانه ها به آحاد مردم منعکس شود.

وی در خصوص پافشاری برخی اعضای شورا مبنی بر غیرعلنی بودن جلسه گفت: اگر مبنای این جلسه شفاف سازی پیرامون عملکرد شهردار است، چرا نباید مردم و رسانه ها از آن مطلع شوند؟

محمود مسگریان رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز در این باره گفت: قبل از شروع رسمی جلسه امروز، بحث غیرعلنی شدن استیضاح شهردار به رای گیری گذاشته می شود و سپس تصمیم گیری لازم را خواهیم داشت.

وی بیان کرد: رای اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر همدان مبنای علنی یا غیرعلنی شدن جلسه امروز خواهد بود.

آخرین خبر همدان در اینستاگرام :
https://www.instagram.com/hamedan_today