نماد آخرین خبر

پوشش ۱۰۰ درصدی برنامه ملی سنجش نوآموزان در کردستان

منبع
ايسنا
بروزرسانی
پوشش ۱۰۰ درصدی برنامه ملی سنجش نوآموزان در کردستان

ایسنا/ رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: ۱۰۰ درصدی کودکان معرفی شده در برنامه سنجش توسط مدارس استثنایی استان تحت پوشش تحصیلی قرار گرفتند.

طالب محمدی، رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان اظهار کرد: هفته دولت فرصت مناسبی است تا ضمن ارزیابی، خدمات و دستاوردهای آموزش وپرورش استثنایی استان تبیین و تشریح شود.

وی با اشاره به پوشش صددرصدی و اجرای موفقیت آمیز برنامه ملی سنجش با پوشش بیش از ۲۹ هزار نوآموز در استان اظهار کرد: طی دو سال اخیر با اجرای موفقیت آمیز این برنامه و با کسب حد نصاب بالاتر از میانگین کشوری جزو استان‌های برتر در اجرای سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان بودیم.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان تصریح کرد: ۱۰۰ درصدی کودکان معرفی شده در برنامه سنجش توسط مدارس استثنایی استان تحت پوشش تحصیلی قرار گرفتند.محمدی کسب موفقیت و مقام‌های برتر در مسابقات ورزشی و فرهنگی دانش آموزان با نیازهای ویژه سراسر کشور در تابستان ۱۴۰۳ از جمله کسب ۵ رتبه برتر کشوری در مسابقات قرآن وعترت،کسب مقام اول در رشته آمادگی جسمانی توسط تیم ورزشی دانش آموزان پسر آسیب دیده شنوایی و کسب مقام دوم کشوری در رشته گلبال توسط دانش آموزان پسر دارای آسیب بینایی را از دیگر دستاوردهای این حوزه برشمرد.

وی با اشاره به توانمندسازی ۴۳۰ نفر از نیروهای شاغل در مدارس استثنایی در قالب برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی گفت: توانمندسازی معلمان اولویت اجرایی آموزش و پرورش استثنایی استان است.

محمدی عنوان کرد: اجرای نهضت آموزش زبان اشاره نیز برای ۱۵۴ نفر از عوامل اجرایی و آموزشی مدارس واولیاء دانش آموزان دارای آسیب شنوایی برگزار شد.رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان در ادامه گفت: همچنین خدمات حمایتی و توانبخشی در جهت نهادینه‌سازی عدالت آموزشی و تربیتی به ۱۹۵ دانش‌آموز با نیازهای ویژه استان ارائه شد.

وی خاطرنشان کرد: با شروع به کار مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله بهنگام رشدی-تربیتی در مناطق کرانی و کلاترزان از ابتدای مهرماه جاری تعداد این مراکز در استان به ۲۲ مرکز افزایش خواهد یافت.

آخرین خبر کردستان در اینستاگرام :
https://instagram.com/kurdistan.online