نماد آخرین خبر

خانه منسوب به «عارف قزوینی» مرمت و احیا می شود

منبع
فارس
بروزرسانی
خانه منسوب به «عارف قزوینی» مرمت و احیا می شود

فارس/ مدیرکل میراث‌فرهنگی قزوین گفت: خانه منسوب به عارف قزوینی پس از مرمت و احیاء با تغییر کاربری به‌عنوان فضای پذیرایی به ظرفیت‌های گردشگری استان اضافه خواهد شد.

علیرضا خزائلی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین اظهار داشت: طی سنوات گدشته پرونده‌های بی‌شماری مبنی بر درخواست مالک برای خروج از ثبت خانه تاریخی منسوب به عارف قزوینی در مراجع قضایی تشکیل شده بود که با پیگیری‌های اداره‌کل این بنا کماکان در فهرست آثار ملی باقی خواهد ماند.

وی افزود: در فرآیند برنامه‌های دادگاهی و با تایید وزارتخانه میراث‌فرهنگی مقرر شد برای حفظ و احیای این بنای تاریخی و اعطای کاربری متناسب با حوزه گردشگری طرحی توسط مالک تهیه و به تایید مراجع تصویب استانی و سپس مرجع تصویب ملی برسد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین ادامه داد: طرح مذکور سال گذشته تهیه و توسط مالک به اداره‌کل ارائه شد که پس از برگزاری جلسات متعدد و بررسی طرح در نهایت به تایید شورای فنی میراث‌فرهنگی استان و شورای فنی کشور رسید.

خزائلی بیان کرد: بر همین اساس در قسمت شرقی بنا و بخشی از حیاط که فاقد ارزش تاریخی است بنایی طبق الگوهای طرح مصوب احداث می‌شود که اقدامات عمرانی درحال انجام نیز مربوط به جمع‌آوری همین بخش است و بخش تاریخی نیز مرمت و احیا می‌شود و در نهایت در قالب یک مجموعه گردشگری با کاربری پذیرایی میزبان گردشگران خواهد بود.

وی تصریح کرد: این پروژه تحت نظارت و رصد کارشناسان مرمت اداره‌کل درحال انجام است و امیدواریم با اجرای موفق طرح ضمن حفظ این بنای تاریخی شاهد فعالیت فضایی دیگر برای ارائه خدمات به گردشگران باشیم.

آخرین خبر قزوین در اینستاگرام :
https://instagram.com/qazvin_today