نماد آخرین خبر

کلیک بی‌جا 350 میلیون تومان آب خورد!

منبع
ايسنا
بروزرسانی
کلیک بی‌جا 350 میلیون تومان آب خورد!

ایسنا/ رئیس پلیس فتا خراسان شمالی از کلاهبرداری سایبری مبلغ سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از حساب یکی از شهروندان با ترفند ارسال پیامک حاوی لینک بدافزار خبر داد. 

سرهنگ یوسف شاکری، رئیس پلیس فتا خراسان شمالی اظهار کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا و اعلام شکایت تحت عنوان برداشت غیرمجاز از حساب بانکی‌ وی بعد از دریافت پیامک سامانه ثنا و ابلاغ قضایی، رسیدگی به موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت. 

وی با اشاره به اینکه هیچ سازمان یا ارگان دولتی و خصوصی در هنگام ارسال پیام‌ها به‌هیچ‌عنوان از سرشماره‌های شخصی استفاده نمی کنند، افزود: کارشناسان این پلیس با بهره‌گیری از روش‌های فنی و علمی موفق شدند حساب شاکی را دنبال کرده و وجه موردنظر را در یکی از حساب‌های کلاهبرداری یافته و اقدام به مسدودسازی آن حساب کنند. 

سرهنگ شاکری ادامه داد: باتوجه‌ به حضور به‌موقع شاکی،  مبلغی حدود سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال که از حساب شاکی برداشت غیر مجاز شده بود به‌حساب وی بازگردانده شد. 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ارسال هر گونه پیامک با نام سامانه ثنا با شماره‌تلفن‌های شخصی و اپراتورهای مختلف تلفن همراه صرفاً شگردی در جهت کلاهبرداری افراد سودجو است، از شهروندان خواست که به این‌گونه پیامک‌ها و پیام‌های ارسالی مشابه توجه نکنند. 

آخرین خبر خراسان شمالی در اینستاگرام :
https://instagram.com/bojnord_today