نماد آخرین خبر

طرح نهضت ملی مسکن قم چند درصد پیشرفت دارد؟

منبع
ايرنا
بروزرسانی
طرح نهضت ملی مسکن قم چند درصد پیشرفت دارد؟

ایرنا/ مدیرکل راه و شهرسازی قم با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی طرح نهضت ملی مسکن این استان، گفت: تاکنون ۱۰ هزار واحد از این طرح تکمیل و تعدادی از آنها نیز به متقاضیان واگذار شده‌است.

حسین زنجیرانی فراهانی، مدیرکل راه و شهرسازی قم با اشاره به ادامه عملیات عمرانی ۴۵ هزار واحد مسکونی این طرح، اظهار کرد: همچنین در قالب طرح فوق ۳۰ هزار قطعه زمین به متقاضیان واگذار شده‌است.
وی با اشاره به احداث ۳۰ هزار واحد در اراضی ۵۶۰ هکتاری، ادامه داد: هم اینک ۹۰ درصد از پروانه واحدهای مسکونی در این سایت صادر شده‌است.
زنجیرانی فراهانی خاطرنشان کرد: برخی از واحدهای سایت نیز در صورت تکمیل زیرساخت‌ها تا پایان مهرماه قابل‌ تحویل به متقاضیان می‌باشد.
وی در ادامه بیان کرد: تعیین تکلیف اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان برای بازآفرینی ۱۰ پروژه هسته مرکزی شهر مانند چهل‌اختران، فاز پنج عمار یاسر، قبرستان نو، دروازه ری و غیره یکی از اقدامات ماندگار دولت در استان قم بوده‌است.
مدیرکل راه و شهرسازی قم اضافه کرد: تاکنون حدود ۵۰ درصد از اعتبارات حاصل از اراضی ۴۸ هکتاری برای بازآفرینی شهری قم هزینه شده است.
وی ادامه داد: همچنین واگذاری اراضی ۳۲ هکتاری پردیسان نیز در دست اقدام و اسناد تفکیکی آن در حال صدور است. ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی مانند محله اسماعیل‌آباد و خانه‌های در حریم دکل برق از مهم‌ترین کارکردهای این اراضی می‌باشد.
وی افزود: اتصال بزرگراه امیرکبیر به بلوار عمار یاسر از پروژه‌های شهری مهم دیگری است که از طریق اعتبارات حاصل از واگذاری اراضی ۳۲ هکتاری پردیسان اجرایی می‌شود.

آخرین خبر قم در اینستاگرام :
https://instagram.com/qomtoday