نماد آخرین خبر

کاشت و برداشت «کاملینا» برای نخستین‌بار در کالپوش میامی

منبع
ايرنا
بروزرسانی
کاشت و برداشت «کاملینا» برای نخستین‌بار در کالپوش میامی

ایرنا/ رئیس تعاون روستایی میامی گفت: یکهزار و ۴۲۰ تن دانه روغنی کلزا و کاملینا از کشاورزان این شهرستان در شرق استان سمنان خرید تضمینی شد. دانه روغنی کاملینا برای اولین بار در بخش کالپوش با هدف استقلال امنیت غذایی کشت شد.

محسن خدادادزاده، رئیس تعاون روستایی میامی اظهار کرد: کشاورزان بخش کالپوش و مرکزی میامی ۱۰۰ درصد دانه روغنی کاملینا و ۹۷ درصد دانه کلزای تولیدی استان سمنان را کشت می‌کنند.

وی به خرید تضمینی این ۲ محصول در شهرستان میامی اشاره کرد و گفت: یکهزار و ۴۲۰ تن دانه روغنی توسط ۲ شرکت تعاون روستایی میامی و کالپوش از تشکل‌های زیر پوشش این اداره به صورت تضمینی خریداری شد.

وی ادامه داد: خرید تضمینی دانه روغنی کلزا و کاملینا توسط مراکز خرید تضمینی تعاون روستایی با دریافت آخرین محموله‌ها در کالپوش پایان یافت.

این مسئول با اشاره به اینکه امسال دانه روغنی کاملینا برای نخستین بار در بخش کالپوش تولید شد، اظهار کرد: خرید تضمینی این محصول با هماهنگی مدیریت جهاد کشاورزی و مباشرت اتحادیه تعاون روستایی استان توسط مرکز خرید دولتی تعاون روستایی کالپوش با نظارت کارشناسان مربوطه انجام شد.

رئیس تعاون روستایی میامی با اشاره به اینکه محصول خریداری شده در سه انبار ذخیره‌سازی شد، افزود: تاکنون بیش از ۹۵ درصد از آن به شرکت مقصد حمل شده است.

آخرین خبر سمنان در اینستاگرام :
https://instagram.com/semnan_today